Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 30 ΜΑΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΑΘΗΝΑ: ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ 10:30 π.μ.

20 Νοε 2017

Ο ιστορικός χώρος του Πολυτεχνείου και οι ιδιοκτησιακές λογικές

Ο ιστορικός χώρος του Πολυτεχνείου και οι ιδιοκτησιακές λογικές

Τα φετινά γεγονότα του Πολυτεχνείου δεν μπορούν να προσπεραστούν εύκολα. Μια μικρή ομάδα με αντικομμουνιστικά, φασίζοντα, προβοκατόρικα χαρακτηριστικά κατάφερε να ακυρώσει μέρος του γιορτασμού του Νοέμβρη και να τρομοκρατήσει τον κόσμο, κυρίως βασιζόμενη στον τραμπουκισμό και στον λειψό σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Μέσα στο κλίμα γενικευμένης φασιστικοποίησης και μετά το ταξίδι του Τσίπρα στις ΗΠΑ, η δράση της ξένης αυτής προς το κίνημα ομάδας εντάσσεται και εξυπηρετεί τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την υπονόμευση της επετείου.

Με βάση όμως τα γεγονότα, προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα που δεν μπορούν να απαντηθούν εύκολα. Ομάδες με τέτοια χαρακτηριστικά υπήρξαν και θα υπάρχουν πάντα, ειδικά σε περιόδους κοινωνικής κρίσης. Το βασικό ζήτημα είναι πάνω σε ποια δεδομένα πατάει η όποια τέτοια ομάδα και μπορεί να προκαλεί τέτοια ζημία. Ή μάλλον ακόμα καλύτερα, τι ζημιά έχει ήδη γίνει και αποκαλύπτεται από την δράση της κάθε ομάδας. Συγκεκριμένα, μπορούμε να αναφέρουμε την γενική υποχώρηση του κινήματος, το ζήτημα ΣΥΡΙΖΑ, την εγκατάλειψη του αντιιμπεριαλιστικού χαρακτήρα της επετείου που δίνει το δικαίωμα σε κάθε πολιτικό άσχετο με αυτήν να την επικαλείται, το κλίμα αντικομουνισμού-αντιοργανωτισμού. Όμως εδώ θα εστιάσουμε σε ένα ιδιαίτερα νευραλγικό ζήτημα που αναδείχθηκε: την ιδιοκτησιακή λογική.

Αυτό που δίκαια αηδίασε τον δημοκρατικό κόσμο ήτανε πάνω από όλα η ιδιοκτησιακή λογική της ομάδας αυτής που με θρασυδειλία και με τρομοκρατικές μεθόδους εμφανίστηκε ως πορτιέρης του Πολυτεχνείου και επέβαλλε απαγόρευση κάθε οργανωμένης και αγωνιστικής άποψης. Πώς όμως μπορεί το κίνημα να αντιπαρατεθεί σε μια τέτοια πρακτική, όταν αναπαράγονται στο εσωτερικό του καρικατούρες της ιδιοκτησιακής λογικής, ή δεν ορθώνεται αποτελεσματικό πολιτικό μέτωπο απέναντι σε αυτές;

Σε καμία περίπτωση δεν τσουβαλιάζουμε με τα ερωτήματα που θα θέσουμε δυνάμεις του κινήματος με δυνάμεις ξένες προς το κίνημα. Δεν συγχωνεύουμε ομάδες απέναντι στις οποίες το κίνημα θα πρέπει να ανοίξει μέτωπο, με δυνάμεις μέσα στο κίνημα, στις οποίες πρέπει να ασκηθεί πολιτική κριτική. Είναι όμως ζήτημα ουσιαστικού απολογισμού αν το κίνημα έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολιτικό περιβάλλον που να λειτουργεί αποτρεπτικά για την εμφάνιση τέτοιων ομάδων και για την πλήρη απομόνωση τους. Δυστυχώς, πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει.

Συγκεκριμένα:
  • Μπορεί να αντιπαρατεθεί το ΚΚΕ με την λογική αυτή; Παρόλο που το ΚΚΕ διατυμπανίζει ότι έχει την οργανωτική δυνατότητα να περιφρουρεί τις διαδικασίες του κινήματος, εμφανίστηκε ιδιαίτερα διστακτικό στο να κάνει κάποια κίνηση μαζικής καταγγελίας ή σπασίματος της απαγόρευσης. Η διστακτικότητα αυτή δεν είναι άσχετη με την υπονόμευση της κομουνιστικής ιδεολογίας στις πλατιές μάζες της νεολαίας, που έχει επιφέρει η δράση της ΚΝΕ. Πρώτα και κύρια, επειδή ήτανε η ΚΝΕ και το ΚΚΕ οι πρώτοι διδάξαντες της «κατάληψης» του ιστορικού χώρου του Πολυτεχνείου, με χαρακτηριστικά αποκλεισμού. Και γιατί τόσα χρόνια με την τραμπούκικη συμπεριφορά της απέναντι σε αγωνιστικές του κινήματος, έχει ρίξει νερό στον μύλο του αντικομουνισμού και έχει δώσει πεδίο ανάπτυξης και μαζικοποίησης των πιο μαύρων και αντικομουνιστικών τάσεων και πρακτικών. Δεν μπορεί λοιπόν το ΚΚΕ να εμφανιστεί ως θεματοφύλακας της ελεύθερης έκφρασης γιατί η ρεφορμιστική του πολιτική γραμμή το έχει οδηγήσει πολλές φορές να εμφανίσει κράνη, αλυσίδες και καδρόνια απέναντι σε άλλες οργανώσεις του κινήματος.
  • Μπορεί η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και οι δυνάμεις της να σηκώσει αυτό το βάρος; Πέρα του ότι και οι δυνάμεις αυτές συχνά χρησιμοποιούν οργανωτικές μεθόδους για να περάσουν την γραμμή τους στα όργανα του κινήματος, πάσχουν από πλήρη ατολμία ανοίγματος πολιτικού μετώπου απέναντι στην αναρχία ως χώρο. Προσπαθούν να αποπολιτικοποιήσουν την αντιπαράθεση, δεν αποδίδουν στον χώρο της αναρχίας της πολιτικές ευθύνες της υιοθεσίας των ομάδων τέτοιου τύπου. Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση των φοιτητικών συλλόγων: «Αντικειμενικά η κατάληψη που διεξάγεται αυτή τη στιγμή στο χώρο του Πολυτεχνείου ενισχύει το σχέδιο αυτό και τους καλούμε να αποχωρήσουν άμεσα και να αφήσουν τους ΦΣ να μεταφέρουν τις καταλήψεις τους στο χώρο του Πολυτεχνείου και να υλοποιήσουν τις αποφάσεις των Γενικών τους Συνελεύσεων», όπου φαίνεται έκδηλη η αμηχανία: ποιους καλούμε άραγε να αποχωρήσουν; Πώς ήρθανε αυτοί και με ποιο πολιτικό στίγμα εμφανίζονται; Όταν αποκόπτεται η ιδιοκτησιακή λογική από αυτούς που την έχουν παράξει, είναι αδύνατον για το κίνημα να κερδίσει την αντιπαράθεση εναντίων της. Και οι μετέποιτα, επίσης ανεπαρκείς ανακοινώσεις των οργανώσεων της ΑΝΤΑΡΣΥΑ περισσότερο αποτελούν προϊον πίεσης παρά συνειδητή άποψη.
  • Μήπως όμως οι ομάδες της αναρχίας που τιτλοφορήθηκαν από διάφορους ως «σοβαρές» μπορούν να ανοίξουν αυτό το μέτωπο; Πρώτα από όλα, ο προσδιορισμός «σοβαρός» δεν έχει πολιτική βάση. Ακόμα και το δίπολο «κοινωνιστές εναντίων μηδενιστών» είναι επιφανειακό και αδυνατεί να ερμηνεύσει την εσωτερική πολύπλευρη διαμάχη στον αναρχικό χώρο που δεν μπορεί να εξηγηθεί με απλουστευτικά σχήματα. Ειδικά όταν και οι ίδιες αυτές οι δυνάμεις, παραδέχονται ανοιχτά ότι τόσα χρόνια έχουν συμβάλλει στην ανάπτυξη αυτών των «ασόβαρων»(;) πρακτικών και λογικών, και τις έχουν νομιμοποιήσει στον όποιο βαθμό.
  • Αν προσπεράσουμε αυτό το ζήτημα που χρειάζεται ειδική ανάλυση, μπορούμε σίγουρα να δούμε θετικά στοιχεία στην ανακοίνωση της Ταξικής Αντεπίθεσης, και στην στάση της που βοήθησε στην απομόνωση της ομάδας. Όμως δεν μπορούμε να προσπεράσουμε μια σειρά προβληματικά ζητήματα, όπως οι ανοιχτές συνεννοήσεις που υπήρξαν με την ομάδα, συνεννοήσεις που μόνο κάποιος που έχει ανοιχτούς διαύλους μπορεί να πράξει. Συνεννοήσεις που οδήγησαν σε μεσοβέζικη λύση του ζητήματος και αρχική αποδοχή ενός μέρους της απαγόρευσης που είχε επιβληθεί (πχ τραπεζάκια). Όπως και της παρουσίας μιας ομάδας στον χώρο του Πολυτεχνείου, που σκόπευε να «παίξει» στην πλάτη του κινήματος, και οι όποιες ενέργειες της, όπως για παράδειγμα κάποιος τραυματισμός ανθρώπου ("κινδυνολογία;"), χρεώνονται πολιτικά στο κίνημα. Μπορεί λοιπόν μια τάση που έχει ανοιχτό δίαυλο με την κάθε είδους αντικομουνιστική ομάδα να εμφανίζεται ως σωτήρας της επετείου, με επέμβαση των «300» άνοιξε το Πολυτεχνείο στον λαό; Ή μήπως και αυτή η δήλωση για τους "300" περιέχει το σπέρμα της ιδιοκτησιακής λογικής.
  • Μπορεί άραγε το ΚΚΕ (μ-λ) να εμφανίζεται ως παρατηρητής, ως άμοιρο ευθυνών απέναντι στην κατάσταση, και ως μοναδικός τιμητής του Πολυτεχνείου; Όχι, αυτό αντιβαίνει στην ίδια του την πολιτική πρακτική και θεώρηση του. Παρόλα αυτά μπορούμε να πούμε ότι πρώτον, η οργάνωση μας έχει έγκαιρα ανοίξει μέτωπο με τις λογικές αυτές, και έχει εξηγήσει τους κινδύνους που απειλούν το κίνημα, όταν αφήνει πολιτικά ρήγματα για να εισέρχονται ξένα στοιχεία στο εσωτερικό του, χωρίς αυτή μας η επισήμανση μας να λύνει το ζήτημα. Αποτελεί όμως και αυτή κομμάτι της λύσης. Δεύτερον, η οργάνωση μας έχει ανοίξει ήδη από τις πλατείες σοβαρό μέτωπο απέναντι στην αντικομουνιστική, αντιοργανωτική πρακτική του «έξω τα κόμματα», όταν άλλες δυνάμεις σφύριζαν αδιάφορα ή ακόμα-ακόμα ρίχνανε νερό στον μύλο της αντίδρασης. Τρίτον, σε κινηματικό επίπεδο, και στο πεδίο της όποιας άμεσης απάντησης ήτανε δυνατή, η οργάνωση μας συνέβαλλε αποφασιστικά ώστε να πραγματοποιηθεί η πρώτη πορεία, που έστω σε ένα πρώτο επίπεδο έσπασε το κλίμα τρομοκρατίας που επιβλήθηκε, ενώ παρά τις προβληματικές συμμετείχε στην πορεία της επόμενης μέρας. 

Η απάντηση των ουσιαστικών αυτών ερωτημάτων δεν είναι εύκολη, όμως είναι αναγκαία σε μια μακρά πορεία απάντησης του ζητήματος της περιφρούρησης του ίδιου του κινήματος, ειδικά σε μια περίοδο που οι προκλήσεις δεν αφορούν μονάχα το Πολυτεχνείο αλλά μια σειρά ζητήματα. Γιατί είναι μάλλον ανόητο να κατηγορούμε το νερό που μπαίνει στο αμπάρι ενός πλοίου, και όχι την τρύπα που το άφησε.

ΚΚ

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το άρθρο εν μέρει συνοψίζεται ως εξής:
α) εγκαλεί το ΚΚΕ γιατί "δεν περιφρούρησε τις διαδικασίες αφού έχει την οργανωτική δυνατότητα" (εν ολίγεις γιατί δεν έσπασε τα κεφάλια των 15-20 απολιτίκ πιτσιρικάδων,που μεταξύ τους πιθανόν να βρίσκονταν και ανήλικοι)
β) μπλέκει την ΑΝΤΑΡΣΥΑ με τους ΦΣ (και μην πεταχτείτε και μιλήσετε για ΕΑΑΚ,στους ΦΣ δεν υπάρχουν μόνο τα ΕΑΑΚ,αλλά και ΝκΑ, ΑΡΔΙΝ, ΑΡΕΝ, ΟΕΝ, ανένταχτοι κλπ)
γ) παραπονιέται για το ότι δε στήθηκαν τραπεζάκια (που τελικώς στήθηκαν,άσχετα εάν εσείς δεν τα είδατε) μη μπορώντας να απολέσει την κομματικότητα και την αίσθηση της εμποροπανήγυρις για μία εξέγερση
δ) ουδεμία αναφορά στις δεκάδες ανακοινώσεις κάθετης καταγγελίας της "κατάληψης" από αναρχικές συλλογικότητες πέραν της "Ταξικής Αντεπίθεσης" (Α.Κ.,Ροσινάντε,Αναρχικοί Πάτρας,Αναρχικό έντυπο Πλατφόρμα κλπ)
ΓΚ

Ανώνυμος είπε...

Ο ΓΚ απ την αλλη μας λεει οτι... ολα καλα πηγαν μωρε

Ανώνυμος είπε...

Η απάντηση σου:

α) Υποβιβάζεις μια ομάδα σαν και άλλες που έχουν ανοίξει κεφάλια αγωνιστών σε "απολιτίκ 15χρονους". Λογικό αν έχεις μάθει να σκέφτεσαι απολίτικα. Διαβάζω στην ανακοίνωση της Τ.Α. που σου αρέσει τόσο πολύ "μια δράκα ατόμων που, ικανοποιώντας τους πιο μύχιους πόθους του συστήματος εξουσίας, κρατούν ως άλλοι Εκοφίτες κλειστές τις πύλες...". 15 χρόνοι εκοφίτες υπάρχουν; Και ποία είναι η γνώμη σου για το πώς απαντάμε στους "εκοφίτες" ("μαχητικός αντιφασισμός" κτλ);
β) Ναι την ανακοίνωση των συλλόγων την έγραψε μάλλον η ΑΡΕΝ, που έχει και τους συσχετισμούς. Ή το ΕΕΚ. Ή γράφτηκε από μόνη της.
γ) Αναπαράγεις το "κλίμα αγανακτισμένων Συντάγματος" που στρώνει το έδαφος για την ανάπτυξη κάθε είδους μαύρης αντικομμουνιστικής ομάδας. Ή για να το θέσω αλλιώς: Γιατί να μην ανοίξουμε τραπεζάκι; Χούντα έχουμε;
δ) Λέει το κείμενο άμα διαβάσεις προσεκτικά: "Αν προσπεράσουμε αυτό το ζήτημα που χρειάζεται ειδική ανάλυση...". Δεν μπορεί να πιαστεί αυτό που λες μέσα σε λίγες γραμμές.

ΚΚ

Ανώνυμος είπε...

Φίλοι του μ-λ, σας θυμίζω οτι όταν το ΚΚΕ-ΠΑΜΕ το 2011 τσάκιζε αυτές τις ίδιες ομάδες, με τις ίδιες αντικομμουνιστικές λογικές, με την ίδια διαταξική-μικροαστική ταυτότητα όπως σήμερα, εσείς σταθήκατε στο πλευρό τους με την ανακοίνωση σας. Τώρα το εγκαλείτε γιατί δεν έκανε το ίδιο με τότε. Δηλαδή, για σας ότι και να κάνει, περιφρουρήσει το κίνημα ή όχι, το ΚΚΕ φταίει. Κατα τα άλλα "το μ-λ έχει ανοίξει μέτωπο με αυτές τις ομάδες". Κείμενα εσωτερικής κατανάλωσης.



Σ.

Αντίσταση στις γειτονιές είπε...

Δεν μας δείχνεις και την ανακοίνωση στην οποία αναφέρεσαι και με την οποία σταθήκαμε στο πλευρό τους; Έτσι για να τη μάθουμε και 'μεις! Πάντως καλό είναι να μη παπαγαλίζεις αυτά που σου λένε στο κόμμα σου περί σύμπλευσής μας με την αναρχία για δική σας εσωτερική κατανάλωση -και περιχαράκωση- αλλά να το ψάχνεις και λίγο από μόνο σου για να μην εκτίθεσαι!

Και που το είδες ότι το κείμενο εγκαλεί το ΚΚΕ γιατί δεν "περιφρούρησε το κίνημα"; Τους λόγους για τους οποίους δε μπορεί να το κάνει εξηγεί. Δεν έχουμε καμιά αυταπάτη -να είσαι σίγουρος- τη "περιφρούρηση του κινήματος" από το ΚΚΕ!

Ανώνυμος είπε...


Απάντηση σε "ΚΚ" και "Αντίσταση στις γειτονιές":
"Παρόλο που το ΚΚΕ διατυμπανίζει ότι ΕΧΕΙ την οργανωτική δυνατότητα να περιφρουρεί τις διαδικασίες του κινήματος, εμφανίστηκε ιδιαίτερα διστακτικό ΣΤΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ κάποια κίνηση μαζικής καταγγελίας ή ΣΠΑΣΙΜΑΤΟΣ της απαγόρευσης" εσύ τι συμπέρασμα βγάζεις από τα συμφραζόμενα;
Όσοι πέρασαν την 15/11 από το Πολυτεχνείο ή μπήκαν μέσα (αφού δεν απαγορευόταν σε μεμονωμένα άτομα/παρέες να μπαίνουν) θα είδαν με τι είδους άτομα έχουν να κάνουν.Μέσος όρος ηλικίας 20 με το ζόρι,πλήρης απουσία πολιτικού στοιχείου,γηπεδική συμπεριφορά κλπ άρα δεν παίρνω πίσω το "απολιτίκ πιτσιρικάδες". Η Τ.Α. μπορεί να μιλάει για ΕΚΟΦίτες,ασφαλίτες κι ότι αλλο θέλει ώστε να δικαιολογήσει στον υπόλοιπο χώρο την πραξη της.
Ωστόσο της πιστώνω το ότι άνοιξε (βασικά δεν άνοιξε,ανοιχτή πάντα ήταν η πύλη της Στουρνάρη,απλά άνοιξε την μπροστινή) το ΕΜΠ αναίμακτα και χωρίς πολλά-πολλά.
Αναπαράγω "κλίμα αγανακτισμένων" επειδή μου τη δίνει η πώληση βιβλίων,κονκάρδων κλπ από κόμματα/οργανώσεις εντός του ιστορικού χώρου του Πολ/νείου; Οκ…
Απάντηση σε "Σ.":
Επιτέλους κι ένας ΚΚΕς που παραδέχεται ότι το ΠΑΜΕ εκείνη την ημέρα "τσάκισε" κόσμο.
ΓΚ

Ανώνυμος είπε...

Ελα τωρα ισες αποστάσεις κρατήσατε..Την εχουμε διαβάσει την ανακοίνωση,,με μια αναζήτηση την βρίσκεις..
Επίσης μιλαει η ανακοίνωση για σύμπραξη ΜΑΤ και ΠΑΜΕ..Ποιο κατω ειστε καλυτεροι(ισως γιατι γράφετε/απολογείσται στο ιντυμιντια)

γίνεται απόπειρα να απαντηθούν με μεγαλοστομίες, αφορισμούς και απειλές, με μπέρδεμα στην απεύθυνση (σας αρέσει δε σας αρέσει δεν είμαστε ΚΚΕ και το αποδείξαμε πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, ρωτήστε και τους συντρόφους σας που μαζί αντιμετωπίζαμε τα ΜΑΤ το '08, όχι πετώντας πέτρες από μακρυά αλλά στα ίσα, ή κάντε μια βόλτα στα κείμενα της εποχής σε τούτο το χώρο, όχι τα δικά μας, αλλά ανθρώπων και συλλογικοτήτων του χώρου σας).
Ο τρόπος και μόνο που απαντάτε μερικοί επιβεβαιώνει ότι και στο χώρο της αναρχίας υπάρχει μπόλικη "κνιτιά"!

Αυτό που έγινε ήταν σύγκρουση δύο διαφορετικών μεν χώρων με κοινή όμως λογική ως προς το κίνημα. Αν εσείς τώρα θέλετε να μιμηθείτε το ΚΚΕ που κάνει τα ίδια στα σωματεία και στις συγκεντρώσεις που ελέγχει με γειά σας και χαρά σας. Εμείς θα είμαστε απέναντι σε αυτές τις λογικές έτσι κι αλλιώς.

aeras kopanistos

Ανώνυμος είπε...

"Αφού δεν απαγορευόταν σε μεμονωμένα άτομα/παρέες να μπαίνουν"... Λέει ο ΓΚ.

Και η Χούντα όταν βασάνιζε κόσμο έλεγε σαν άτομο "δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τις πεποιθήσεις σου, αρκεί προπαγάνδα να μην κάνεις". Και η Χούντα έλεγε ο καθένας είναι λεύτερος σαν άτομο, τις συγκεντρώσεις άνω των 3 κατάργησε, τα κόμμα και τον συνδικαλισμό.

Και στην τελική ποιοι νομίζετε ότι είστε που θα υποδείξετε πώς και που θα μπαίνουμε, τι θα μοιράζουμε και τι θα διακινούμε;

ΚΚ

Ανώνυμος είπε...

@ΚΚ θα σου αντιστρέψω το ερώτημα,το ΠΑΜΕ τι είναι, να κλείνει κεντρικές λεωφόρους μην αφήνοντας διερχόμενους να περάσουν τραμπουκίζοντας τους;

Επίσης δεν καταλαβαίνεις ή κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις; Δεν δικαιολόγησα την εν λόγω κατάληψη, δες καλά τι γράφω.Απλά ανέφερα ότι είναι ψευδές το "ο χώρος ήταν αποκλεισμένος και δεν επετράπη σε κανέναν η είσοδος", πολύς κόσμος μπήκε κατά τη διάρκεια της κατάληψης. Και ο ΣΦΕΑ σύσσωμος μπήκε, άσχετα εάν δεν πραγματοποίησε την εκδήλωση του, και συγγενείς θυμάτων μπήκαν κι άφησαν λουλούδι χωρίς κανένα πρόβλημα.
Πάντως η ειλικρίνεια σου είναι όντως ανεκτίμητη για την κομματική σου ταυτότητα. Ο μοναδικός που παραδέχεται ότι στις 20/10/11 το ΠΑΜΕ κηνύηγησε και τσάκισε απλό κόσμο.
ΓΚ

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω η συζήτηση είναι πλέον άνευ νοήματος και χαιρετώ από μέρους μου

ΚΚ