22 Μαΐ 2017

ΟΑΣΘ: ή μείωση μισθών και αύξηση εισιτηρίων ή καταγγελία συμβάσεων!

Στις πλάτες των εργαζόμενων του οργανισμού, αλλά και όλων των εργαζόμενων χρηστών των υπηρεσιών που προσφέρει(;) στη πόλη της Θεσσαλονίκης, επιχειρούν να "λύσουν" κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΑΣΘ το πρόβλημα των μέσων μαζικής μεταφοράς, πρόβλημα που δημιούργησαν οι ίδιοι.

Οι εργαζόμενοι συχνά τα τελευταία χρόνια αναγκάζονται σε κινητοποιήσεις γιατί δε πληρώνονται. Γίνονται μπαλάκι μεταξύ κυβέρνησης και διοίκησης η οποία ενώ από το 2007 παίρνει πάνω από 1 δισ. επιδότηση πιέζει για περισσότερα. Από την άλλη η κυβέρνηση καταγγέλλει τη διοίκηση, καταγγέλλει ενίοτε και τους εργαζόμενους ως υποχείρια της διοίκησης (έγινε και αυτό σε προηγούμενη αντίστοιχη κινητοποίησή τους) και στη ουσία αδιαφορεί, ενώ η διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης με την οποίο "απειλεί" τη διοίκηση και η οποία προβλέπει νέο οργανισμό, κατά τα πρότυπα των συγκοινωνιών της Αθήνας, είτε με δημόσιο χαρακτήρα είτε με ΣΔΙΤ, αναμένεται να ολοκληρωθεί στις ...3 Δεκέμβρη του 2019.

Η δε διοίκηση του ΟΑΣΘ για να ...αναχαιτίσει το σχέδιο της κυβέρνησης προχωρά στην επίθεση με σχέδιο που προβλέπει κούρεμα μισθών σε ποσοστό 29,5% και αύξηση τιμής εισιτηρίου στο 1,3 ευρώ και 0,70 λεπτά το μειωμένο (από 1 ευρώ και 0,50 λεπτά αντίστοιχα σήμερα).

Βεβαίως υπάρχουν και εναλλακτικά σχέδια που προβλέπουν μείωση γραμμών, τριζωνικό σύστημα και βέβαια δε θα μπορούσε να λείπει και από εδώ η μείωση του μισθολογικού κόστους και "άλλων δαπανών" από τα 88 εκατ. στα 62 εκατ. ευρώ. Κατά τα άλλα αυτό προτείνεται για να μείνει η τιμή του εισιτηρίου αμετάβλητη.

Και όλα αυτά πάντα με την προϋπόθεση να δεχτούν οι εργαζόμενοι αλλιώς κατά τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ: «αν δεν δεχτούν την πρότασή μας οι εργαζόμενοι τότε θα πρέπει να προχωρήσουμε σε καταγγελία της σύμβασης, που είναι σε ισχύ μέχρι 31-12-2017. Αν και πάλι δεν την δεχτούν τότε – μετά από 3 μήνες – πάμε στη μετενέργεια, στα 500 ευρώ βασικό μισθό συν τέσσερα επιδόματα».

Εμείς θα καταλήξουμε με ένα ερώτημα που είχαμε κάνει και σε παλαιότερο κείμενό μας:

Μήπως ήρθε η ώρα εκτός από τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ  αλλά και ο λαός της Θεσσαλονίκης να παίξει το δικό του ρόλο; 

Δεν υπάρχουν σχόλια: