29 Μαρ 2017

Καθόλου ακροθιγώς… θιγόμενα:...

...πρώτα συμπεράσματα από μία γρήγορη ματιά στις προτάσεις του Υπουργείου για την «αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων» και γενικότερα.

Λένε όταν διαβάσεις ένα κείμενο στα γρήγορα -αν και χάνεις τις συνταρακτικές του… λεπτομέρειες- όμως είναι ένας τρόπος να επικεντρωθείς σε αυτά που με μία πρώτη ματιά φαίνονται σημαντικά, αυτά που σου «μένουν».

Διαβάζοντας λοιπόν την έκθεση της ΑΔΙΠΠΔΕ, (της «ανεξάρτητης» αρχής που προτείνει τα της αξιολόγησης στην εκπαίδευση), σχετικά «με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας» αλλά και τα συνακόλουθα, «πλαγίως» όπως λένε, διαπιστώνεις πως κάθε άλλο παρά ακροθιγώς τίθενται –σε ένα μεγάλο κείμενο- οι βασικές κατευθύνσεις της κυβερνητικής πολιτικής στο ζήτημα αυτό. Και δεν είναι δύσκολο να τις εντοπίσεις παρά το «μελάνι σουπιάς» που από το εισαγωγικό -κιόλας- μέρος του κειμένου έχει ρίξει ο (ή οι) συγγραφέας του κειμένου για να θολώσει τα «νερά».

Πρώτο σημείο: Η πιο σκληρή και σαφής τοποθέτηση είναι για τους νεοεισερχόμενους υπό διορισμό εκπαιδευτικούς: Πραγματική εφαρμογή του δίχρονου –υπό δοκιμή- διαστήματος με προ-αξιολογικό και μετά- αξιολογικό μέρος, «μέντορα» που θα τους «συνοδεύει» και θα τους αξιολογεί, και εξετάσεις που θα κρίνουν την επάρκεια ή μη επάρκεια τους για να θεωρηθούν διορισμένοι
Σημείο δεύτερο: Για τους ήδη διορισμένους προβλέπονται τριών ειδών επιμορφώσεις, κάποιες από αυτές διάρκεια 10 με 100 ώρες, υποχρεωτικής παρακολούθησης. Αναγκαίοι για τη διεύρυνση των στόχων που θα προκύψουν από την «αυτοαξιολόγηση».

Σημείο τρίτο: Τρία στάδια προγραμματισμού- εφαρμογής και τελικής αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας με άμεση εμπλοκή του σχολικού συμβούλου που προτείνεται να αλλάξει.. όνομα.
Σημείο τέταρτο: Ανεξαρτησία των σχολικών μονάδων σε πόρους και σε προγράμματα.

Όσο για το …, μελάνι, προστίθενται κάποια «ρετούς» στην αρχική προσέγγιση της λεγόμενης αυτοαξιολόγησης. Τονίζεται πως δεν θα έπρεπε να ανακοινώνονται τα αποτελέσματα επίδοσης των μαθητών και γενικότερα της σχολικής μονάδας γιατί αυτό θα οδηγήσει σε σχολεία πολλών… ταχυτήτων και σε «επικράτηση» των σχολείων των περιοχών που φοιτούν ανώτερα κοινωνικά στρώματα. Τι μου λες !Επίσης εκφράζονται επιφυλάξεις για τη συμμετοχή των μαθητών στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και κάτι ψιλά…

Αλλά αν είναι να περάσει το βασικό «πακέτο» η δουλειά της διαφοροποίησης των σχολικών μονάδων θα έχει διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της και χωρίς ρετουσαρίσματα!

ΔΜ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΥΓ Και για να μην ξεχνιόμαστε το "μη τιμωρητικό " πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης δεν προβλέπει οικονομικές επιβραβεύσεις από τη συμμετοχή στα "εθελοντικά" σεμινάρια αλλά μοριοδοτήσεις που θα αφορούν τις υπηρεσιακές μεταβολές ΔΜ