14 Μαρ 2017

«Η ΑΠΕΡΓΙΑ» του Σεργκέι Αιζενστάιν Τετάρτη 15 Μαρτίου στις 20.00 στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ

«Η ΑΠΕΡΓΙΑ» η πρώτη ταινία του ΣΕΡΓΚΕΙ ΑΙΖΕΝΣΤΑΙΝ με
Συνοδεία Ζωντανής Μουσικής 15/3 ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema

«Η ΑΠΕΡΓΙΑ» του Σεργκέι Αιζενστάιν, το πρώτο αριστούργημα, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία ενός από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών, θα προβληθεί με Συνοδεία Ζωντανής Μουσικής από το μοναδικό ντουέτο Opera Chaotique, τους σουρεαλιστές εκκεντρικούς μουσικούς, ανάμεσα στην όπερα, τη τζάζ, το καμπαρέ και την πόπ, την Τετάρτη 15 Μαρτίου στις 20.00 στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema, στα πλαίσια του μεγάλου πολύπτυχου αφιερώματος που διοργανώνει η NEW STAR

«100 ΧΡΟΝΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΑΝΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ».

Ο Γιώργος Τζιουβάρας (Tenorman) σε Φωνή, Αφήγηση, Πιάνο και ο Χρήστος Κουτσογιάννης (Voodoo Drummer) Ντραμς με φαντασία χιούμορ και αυτοσχέδιους σουρεαλιστικούς ήχους θα βρίσκονται στο "πλευρό" της Απεργίας στην οποία υπάρχει χιούμορ, όπου κάθε χαφιές που εμφανίζεται μεταμορφώνεται σε ζώο... Όσο κι αν πρόκειται για προπαγανδιστικό εύρημα, το χιούμορ στον Αϊζενστάιν μας οδηγεί μέσα από την αφηγηματική μέθοδο, στο ίδιο το θέμα, πώς είναι τα δύο αντιμαχόμενα μέρη σε μια απεργία.

"Απεργία: αδέξια... αιχμηρή... απροσδόκητη... αμετανόητη...
ασυνήθιστα εγκυμονούσα με σχεδόν όλα εκείνα που επρόκειτο να αναδειχθούν
στην ωριμότητά μου στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων της δουλειάς μου".
Σεργκέι Αϊζενστάιν.

Εισιτήριο.:€10.00, Φοιτητικό/Ανέργων €5.00
Πληροφορίες κρατήσεις στο τηλέφωνο 2108220008

ΑΛΚΥΟΝΙΣ newstarart cinema
ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)
Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο.

«Η ΑΠΕΡΓΙΑ»

Σοβιετική Ένωση, 1925, Διάρκεια 94΄

Σκηνοθεσία: Σεργκέι Αϊζενστάιν

Σενάριο: Grigori Aleksandrov, Sergei M. Eisenstein, Ilya Kravchunovsky, Valerian Pletnev.

Ηθοποιοί: Grigori Aleksandrov, Maksim Shtraukh, Mikhail Gomorov.

Σύνοψη

Η πρώτη ταινία του Αϊζενστάιν, «Η ΑΠΕΡΓΙΑ», ( πριν από το Θωρηκτό Ποτέμκιν) θα αποτυπώσει πρώτη φορά το θεωρητικό όραμά του, μέσα από τις θεατρικές αναφορές, η ταινία είναι χωρισμένη σε πράξεις, αλλά και τις πρώτες απόπειρες να εκφράσει ιδέες μέσω του μοντάζ και των διαδοχικών συμβολισμών.

Σκηνές από συναρπαστικό μοντάζ, κινηματογραφική καινοτομία και σουρεαλιστικό βαριετέ απεικονίζουν την επική μάχη ανάμεσα στο προλεταριάτο και τους καπιταλιστές. Ένα ορόσημο στην ιστορία του κινηματογραφου: Όταν η Ρωσία στέναζε κάτω από τον τσαρικό ζυγό...Όταν ο ανθρώπινος μόχθος ήταν αντικείμενο στυγνής εκμετάλλευσης απ' τους λίγους... Όταν κάθε φωνή διαμαρτυρίας πνιγόταν στο αίμα...

Μία ταινία - φόρος τιμής σ' αυτούς που πρώτοι όρθωσαν το ανάστημά τους κι αγωνίστηκαν για ένα καλύτερο αύριο.

Το μοντάζ της κυνικής σφαγής των απεργών από τις τσαρικές δυνάμεις καταστολής και η εικόνα της σφαγής ενός βοδιού, συνιστά εκδήλωση του μεταφορικού σχήματος του διανοητικού μοντάζ, στοιχείο που, για πρώτη φορά, δίνει τη δυνατότητα στο φιλμ να επικοινωνεί με τους δικούς του όρους.

H απεργία σαν πράξη, σαν σύμβολο, σαν ενόχληση, σαν δικαίωση, σαν παράλογο, χωρίς φωνή, η ταινία του Αϊζενστάιν είναι βωβή.

«Το φιλμ αφηγείται την ιστορία μιας απεργίας που καταπνίγηκε,
μ' ένα ποιοτικά διαφορετικό τρόπο απ' ό, τι ο μέχρι τότε κινηματογράφος»

Κιθ Ρίντερ, Ιστορία του Παγκόσμιου Κινηματογράφου

Δεν υπάρχουν σχόλια: