22 Δεκ 2016

Πετούν στο δρόμο τις καθαρίστριες των λεωφορείων της ΟΣΥ!

Με ευθύνη της κυβέρνησης, του Υπουργείου Μεταφορών και της ΟΣΥ, οι δεκάδες καθαρίστριες των λεωφορείων μένουν εκτός εργασίας. Παρά τις υποσχέσεις που εδώ και μήνες έπαιρναν ως απάντηση στα αιτήματά τους, ο κρατικός μηχανισμός, πιστός στην αντεργατική του πολιτική, άφησε τις εργαζόμενες στο δρόμο. Με προϋπηρεσία στον καθαρισμό των λεωφορείων της ΟΣΥ έως και 20 χρόνια, και δουλεύοντας στον ίδιο εργολάβο έως και πάνω από 6 χρόνια, οι καθαρίστριες βρέθηκαν εκτός δουλειάς χωρίς να έχουν πληρωθούν ούτε καν τα δεδουλευμένα τους. Η διοίκηση της ΟΣΥ είχε συνάψει συνεργασία με τον εργολάβο, ο οποίος άφηνε απλήρωτο το προσωπικό και υποθήκευσε τους μισθούς τους στις τράπεζες για να αποπληρώσει τα δάνειά του.

Προκειμένου να σταματήσει τη δυναμική απεργία των καθαριστριών, το Υπουργείο Μεταφορών τούς υποσχέθηκε από τον Αύγουστο ότι θα τις προσλάμβανε με συμβάσεις έργου και προς επιβεβαίωση ψήφισε το νόμο Σπίρτζη, ο οποίος παρουσιαζόταν στις καθαρίστριες ως η σίγουρη και άμεση λύση στο πρόβλημά τους. Με αυτή την υπόσχεση, από τη μία, και την απειλή της απόλυσης, από την άλλη, φίμωσαν την οργή των καθαριστριών για επτά μήνες αναγκάζοντάς τες να εργάζονται χωρίς να πληρώνονται. Απόδειξη τού πόσο τους βόλευε αυτή η κατάσταση αποτελεί η αρχική απόφαση της διοίκησης της ΟΣΥ για 4μηνη παράταση της σύμβασης με τον εργολάβο.

Ως απάντηση στην τελευταία απεργία των καθαριστριών η ΟΣΥ κήρυξε έκπτωτο τον προηγούμενο εργολάβο και υπέγραψε νέα σύμβαση με άλλο εργολάβο. Το γεγονός ότι ο νέος εργολάβος έφερε άλλους εργαζόμενους δεν είναι τυχαίο. Οι εργαζόμενες που εδώ και 20 χρόνια καθαρίζουν τα λεωφορεία της ΟΣΥ έχουν αλλάξει πολλές φορές εργολάβο χωρίς να χάσουν τη δουλειά τους. Άλλαζε, δηλαδή, κάθε φορά ο μεσάζοντας, αλλά χωρίς να απολύονται οι εργαζόμενες. Καθόλου τυχαίο δεν είναι που αυτό συμβαίνει τώρα. Αποτελεί την απάντηση της διοίκησης της ΟΣΥ απέναντι στον αγώνα των καθαριστριών και στο ότι συγκρότησαν το δικό τους σωματείο.

Οι καθαρίστριες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους με συγκεντρώσεις στη Βουλή, στο Μαξίμου, στο Υπουργείο Μεταφορών, στα γραφεία της ΟΣΥ κι έξω απ’ τα αμαξοστάσια, διεκδικώντας την αποπληρωμή των δεδουλευμένων τους και την επιστροφή τους στη δουλειά. Ωστόσο, στον αγώνα τους αυτό πρέπει να αναζητήσουν τους ταξικούς τους συμμάχους. Πρέπει να απευθύνουν -έστω και τώρα- ανοιχτό κάλεσμα προς κάθε εργατικό σωματείο, προς κάθε εργατική συλλογικότητα, προς κάθε εργαζόμενο, για τη στήριξη του αγώνα τους. Πρέπει να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους προκειμένου να μαζικοποιηθεί ο αγώνας και οι κινητοποιήσεις τους. Χωρίς μια τέτοια μαζική στήριξη, κάθε τους κίνηση θα γίνεται ακόμη και πιο δύσκολη, ενώ η κυβέρνηση θα συνεχίζει να τους εξαπατά με υποσχέσεις και αοριστολογίες, κερδίζοντας χρόνο σε βάρος τους.

Η κυβέρνηση προσποιείται ότι δεν γνωρίζει το θέμα και δηλώνει ότι, αφού το «μελετήσει», θα λάβει τα μέτρα της. Είναι φανερό ότι ο δρόμος της συνδιαλλαγής με την κυβέρνηση δεν οδηγεί πουθενά. Η κυβέρνηση, πιστή στην αντεργατική πολιτική των ιμπεριαλιστών, δεν έχει τίποτε άλλο να προσφέρει πέρα από φτώχεια, απολύσεις και καταστολή.

Χιλιάδες εργαζόμενοι βρίσκονται στην ίδια ή παρόμοια θέση με αυτή των καθαριστριών των λεωφορείων της ΟΣΥ. Εργάτες και εργαζόμενοι, άνεργοι, απλήρωτοι, εξαπατημένοι από τα αφεντικά και την κυβέρνηση. Η μόνη λύση είναι όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι να βρεθούν από κοινού στο δρόμο και όλοι μαζί να διεκδικήσουν το δικαίωμα στη δουλειά και τη ζωή. Η συγκρότηση μαζικού εργατικού κινήματος διεκδίκησης μπορεί να αποτελέσει τη μόνη λύση απέναντί στη βάρβαρη πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ.

προδημοσίευση από τη Προλεταριακή Σημαία

Δεν υπάρχουν σχόλια: