22 Δεκ 2016

Σενέρ Λεβέντ: “...Ας μην βάλουμε ξανά στο κεφάλι μας τους εγγυητές που έχουν ποινικό μητρώο!”

Αγαπητά μου αδέλφια,

Πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι μου έδωσαν την ευκαιρία θα απευθυνθώ προς εσάς σε αυτή την αίθουσα.

Μαζευτήκαμε εδώ για να γιορτάσουμε την Δημοκρατία μας, η οποία συμπλήρωσε 56 χρόνια ζωής. Μιλώντας για την Δημοκρατία αυτή, για χάρη της οποίας δεν πέθανε κανείς, παρά το γεγονός ότι χύθηκε πολύ αίμα σε αυτά τα χώματα, πρώτα θα κοιτάξουμε τα δικά μας κουσούρια, τη δικιά μας καμπούρα.

Κανείς από εμάς δεν είναι αθώος και για το λόγο αυτό, κανείς μας δεν τολμάει να ρίξει την πρώτη πέτρα.

Αφού ζήσαμε πολλά χρόνια κάτω από αποικιοκρατική διοίκηση, δεν καταφέραμε, δυστυχώς, να θρέψουμε και να μεγαλώσουμε σαν ένα υγιές, δυνατό παιδί αυτή την δημοκρατία που ιδρύσαμε με το έλεος που επέδειξε ο αποικιοκράτης μας και να την κάνουμε σήμερα έναν γερό, ώριμο και ευτυχισμένο άνθρωπο ηλικίας 56 χρόνων. Διότι γεννήθηκε με όγκο στον παιδικό της εγκέφαλο και ήταν καταδικασμένη να πεθάνει από την μέρα που γεννήθηκε. Κανείς δεν την αγάπησε. Ούτε οι ομιλούντες ελληνικά, ούτε οι ομιλούντες τουρκικά. Ούτε ο νονός της την αγάπησε, ούτε εκείνος που της έκανε περιτομή. Δεν την αγάπησαν καθόλου οι τρεις θείοι της που την εγγυήθηκαν για να ζήσει. Από την πρώτη μέρα που γεννήθηκε έκαναν σχέδια για να την σκοτώσουν.

Οι δύο υπόγειες οργανώσεις, που ήταν σαν δίκοπο μαχαίρι, έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να καταστρέψουν και να τινάξουν στον αέρα αυτή την δημοκρατία. Η ελληνοκυπριακή πλευρά, που αποτελούσε το 82% του πληθυσμού του νησιού, δεν μπόρεσε να χωνέψει το γεγονός ότι μοιραζόταν το κράτος με τον τουρκικό πληθυσμό του 18%. Επιπλέον, είχε κλείσει ο δρόμος για ένωση.

Η δε τουρκική πλευρά επιδίωξε το όνειρο της διχοτόμησης που ήταν ο διακαής της πόθος. Κατά την περίοδο 1960-63 πυροβολήθηκαν και σκοτώθηκαν πολλοί άνθρωποι στους δρόμους, ενώ παντού γίνονταν εκρήξεις βομβών. Τα περισσότερα θύματα όλων αυτών των επιθέσεων ήταν αριστεροί. Συνεργάστηκαν οι δυνάμεις και των δύο πλευρών που συντηρούνταν από το εξωτερικό για να καθαρίσουν τους αριστερούς. Οι δυνάμεις αυτές συνεργάστηκαν και για να κάνουν τις δύο κοινότητες να δυσαρεστηθούν μεταξύ τους με διάφορες προβοκάτσιες.

Ειδικά το 1962 αποτέλεσε κομβικό σημείο για τον δρόμο που οδήγησε στον Δεκέμβριο του 1963. Κατά τη διάρκεια του έτους αυτού τοποθετήθηκαν βόμβες σε δύο τζαμιά μέσα σε ένα βράδυ και η τουρκοκυπριακή κοινότητα ξεσηκώθηκε. Οι φανατικοί μας ηγέτες είπαν ότι «το έκαναν οι Ελληνοκύπριοι», αλλά μετά από χρόνια ένας Τούρκος στρατηγός επρόκειτο να πει ότι «εμείς το κάναμε αυτό, βάλαμε βόμβες σε τζαμιά στην Κύπρο».

Μέσα στο 1962 δολοφονήθηκαν και δύο Κύπριοι δημοσιογράφοι και δικηγόροι, οι Αϊχάν Χικμέτ και Μουζαφέρ Γκιουρκάν, οι οποίοι ήταν ατρόμητοι υποστηρικτές της Κυπριακής Δημοκρατίας. Είχαν εκδώσει το πρώτο φύλλο της εβδομαδιαίας τους εφημερίδας με το όνομα «Τζουμχουριέτ» («Δημοκρατία») στις 16 Αυγούστου 1960, την ημέρα ανακήρυξης της Δημοκρατίας. Οι δικηγόροι αυτοί ήταν οι αντιπολιτευόμενοι τους οποίους φοβόταν πιο πολύ απ’ όλους ο Ντενκτάς, που ήταν ο αρχιτέκτονας της διχοτόμησης. Και ενώ εξαπλωνόταν γρήγορα η φήμη ότι η διαταγή για την δολοφονία είχε δοθεί από τον Ντενκτάς, ο Ντενκτάς σώθηκε στην επιτροπή που διερευνούσε την δολοφονία από τον Υπουργό Εσωτερικών Πολύκαρπο Γιωρκάτζη. Ο Γιωρκάτζης παρουσίασε στο δικαστήριο κασέτα στην οποία είχε μαγνητοφωνήσει τους δολοφονηθέντες δημοσιογράφους όταν είχαν μια συνάντηση μαζί του και έτσι δημιούργησε την υπόνοια μέσα στην τουρκική κοινότητα ότι ήταν πράκτορές του. Και η κοινότητα, έστω και αν ήταν ο Ντενκτάς που έδωσε την εντολή, τον θεώρησε δικαιολογημένο μόλις έμαθε ότι ήταν κατάσκοποι των Ελλήνων!

Ένα άλλο γεγονός που έλαβε χώρα το 1962 ήταν η τοποθέτηση βόμβας στο γραφείο του Ντενκτάς στην Πλατεία του Σαραγιού ένα βράδυ. Τρεις αξιωματούχοι ήρθαν στον χώρο του γεγονότος μετά την έκρηξη της βόμβας που συνέβη σε χρόνο που δεν βρισκόταν στο γραφείο ο Ντενκτάς: Ο Ντενκτάς, ο Γιωρκάτζης και ο Διοικητής της Αστυνομίας Παντελίδης. Οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον Ντενκτάς ποιος το είχε κάνει. «Οι κομμουνιστές», τους απάντησε. Ρώτησαν και τον Γιωρκάτζη. «Τούρκοι κομμουνιστές», τους απάντησε.

Ήταν φανερό το προς τα πού πήγαινε η υπόθεση, αλλά παρά ταύτα οι απλοί άνθρωποι δεν μπορέσαμε να δούμε εκείνη την μεγάλη συμφορά. Δυστυχώς, ούτε ο Πρόεδρος Μακάριος αγάπησε την Δημοκρατία. Δεν του επέτρεψε να την αγαπήσει η φωτιά της ένωσης που έκαιγε στην καρδιά του. Δεν δίσταζε να εκφωνεί λόγους για ένωση, παρά το γεγονός ότι ήταν Πρόεδρος ενός ανεξάρτητου, κυρίαρχου και ενιαίου κράτους. Δεν κατάφερε να τον αγαπήσουν οι Τουρκοκύπριοι ως Πρόεδρο ολόκληρης της Κύπρου.

Αλλά δεν πρέπει να τον αδικήσουμε. Χώρισε τον δρόμο του από την φασιστική χούντα που κάθισε στο κεφάλι της Ελλάδας το 1967. Στάθηκε όρθιος. Αυτή του η αξιοπρεπής στάση είναι αλήθεια ότι είχε ως αποτέλεσμα την μεγάλη τραγωδία της Κύπρου το 1974, αλλά δεν υπήρχε τίποτε άλλο που θα μπορούσε να κάνει.

Δυστυχώς, ούτε το ΑΚΕΛ αγάπησε την Δημοκρατία. Και εκείνο επιδίωκε την ένωση. Είναι αλήθεια πως λέει ότι είναι ο συνεχιστής του Κομμουνιστικού Κόμματος Κύπρου που ιδρύθηκε το 1926, αλλά διαφέρει πολύ από αυτό. Το Κομμουνιστικό Κόμμα υποστήριζε την ανεξαρτησία και αντιτίθετο στην ένωση. Το δε ΑΚΕΛ συμπεριέλαβε την ένωση στο καταστατικό του και στο πρόγραμμά του. Ο θρυλικός Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ Εζεκίας Παπαϊωάννου δεν αρνήθηκε καθόλου την επιθυμία του για ένωση. Μάλιστα, διέψευσε όσους είπαν ότι «εμείς θα ενωθούμε με μια σοσιαλιστική Ελλάδα» και είπε ότι ο στόχος είναι προσάρτηση στην Ελλάδα άνευ όρων.

Οι αμαρτίες του ΑΚΕΛ είναι μεγαλύτερες από εκείνες του Μακάριου. Πρόδωσε τους Τουρκοκύπριους αριστερούς που πίστεψαν σε αυτό και έγιναν μέλη του και τους οδήγησε μπροστά στην κάννη των όπλων της ΤΜΤ. Επιχείρησε να τους επιβάλει και αυτούς την ένωση. Με το αίτημα για ένωση έφερε σε πολύ δύσκολη θέση τον Ντερβίς Καβάζογλου, ο οποίος μαζί με τον Μισιαούλη, είναι σύμβολο ειρήνης για την χώρα μας. Αν ο Καβάζογλου δεν έπεφτε σε ενέδρα και δεν δολοφονούνταν κοντά στην Λουρουτζίνα μαζί με τον αγαπητό του σύντροφο Κώστα Μισιαούλη, νομίζω ότι θα ήταν αναπόφευκτος ο καβγάς του με το ΑΚΕΛ για την ένωση. Διότι εκείνος ούτε την ένωση ούτε την διχοτόμηση υποστήριζε. Ήταν ένας πραγματικός υποστηρικτής της Δημοκρατίας και ήθελε να ζήσει σε αυτή τη Δημοκρατία χωρίς να προσαρτηθεί πουθενά.

Μετά την δολοφονία έλαβε χώρα άλλο ένα ντροπιαστικό γεγονός. Έθαψαν σε διαφορετικά νεκροταφεία τους Καβάζουγλου και Μισιαούλη. Τύλιξαν τον Καβάζογλου με την τουρκική σημαία και τον Μισιαούλη με την ελληνική…

Το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα σφραγίστηκε από τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα με στόχο την ένωση, ενώ το τελευταίο τέταρτο του αιώνα από την εισβολή και την κατοχή. Το φασιστικό πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 1974 αποτέλεσε πραγματική καταστροφή για την πατρίδα μας. Και αυτή η καταστροφή άνοιξε τον δρόμο για μια μεγαλύτερη καταστροφή στις 20 Ιουλίου. Για μια τραγωδία. Η επίθεση ενός από τους εγγυητές μας εναντίον του νησιού μας, κατέληξε με μια πιο τρομερή επίθεση από έναν άλλο εγγυητή μας, που χρησιμοποίησε την ευκαιρία. Ο τρίτος μας εγγυητής η Αγγλία είχε πάντοτε ποινικό μητρώο ούτως ή άλλως. Ουδέποτε ήθελε να ζήσουν μαζί ειρηνικά οι δύο κοινότητες στο νησί. Πάντα προσπαθούσε να μας χωρίσει. Εκείνη έχει την πατρότητα της ιδέας της διχοτόμησης.

Χωρίσαμε μερικώς το 1963 και τελείως το 1974. Τόσο πληθυσμιακά όσο και γεωγραφικά. Πέρασαν 42 χρόνια. Μας τελείωσαν μέσα σε 42 χρόνια. Τους Τουρκοκύπριους. Και μάθαμε ακόμα κάτι. Είναι πιο δύσκολο να σωθεί κανείς από τον σωτήρα του παρά από τον κατακτητή.

Στα εγκλήματα πολέμου που διέπραξαν πρόσθεσαν και το έγκλημα του πληθυσμού. Μας αφάνισαν με τον πληθυσμό που μετέφεραν στο νησί από την Ανατολία. Μετατραπήκαμε σε μειονότητα στην ίδια την πατρίδα μας. Σήμερα, κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς τον αριθμό αυτού του πληθυσμού που βρίσκεται στην κατεχόμενη περιοχή. Κάποτε ο Μεχμέτ Αλί Ταλάτ μίλησε για 500 χιλιάδες. Ο Ιρσέν Κιουτσιούκ είπε ότι «είμαστε πολυπληθείς». Ο Μουσταφά Ακιντζί είπε «κοιτάξτε τους δρόμους, δεν λένε ψέματα».

Λεηλατήσαμε τις ελληνοκυπριακές περιουσίες στον βορρά και μάλιστα δώσαμε και ψεύτικους τίτλους ιδιοκτησίας γι’ αυτές σε όλους. Μεγαλώσαμε γενιές μέσα στην μέθη του πλιάτσικου.

Καταστρέψαμε τους κήπους με πορτοκαλιές στη Μόρφου, οδηγήσαμε σε χρεοκοπία τα εργοστάσια που μας έμειναν ως λάφυρα, αποκοπήκαμε από την παραγωγή και γίναμε μια καταναλωτική κοινωνία.

Λεηλατήσαμε και τις εκκλησίες στον βορρά, κλέψαμε ανεκτίμητης αξίας εικόνες, τις φυγαδεύσαμε λαθραία στο εξωτερικό και τις πουλήσαμε.

Αλλάξαμε τα ονόματα των χωριών και εκτουρκίσαμε το νησί όσο μπορούσαμε.

Ύστερα ήρθε η σειρά για την μουσουλμανισμό μας. Ενισχύσαμε την θρησκεία μας, φτιάξαμε τεμένη παντού. Τώρα ιμάμηδες από την Τουρκία μας καλούν για προσευχή και τελούν τις κηδείες μας. Και σε κάθε κηδεία Τουρκοκύπριου όλοι ρωτούν «πόσοι έχουμε απομείνει».

Δεν χάσατε μόνο εσείς την Κερύνεια. Την χάσαμε και εμείς. Η Κερύνεια είναι μια πόλη κάτω από τα ξύλινα παγκάκια της οποίας υπάρχει πλήθος φύλλων από κουκούτσια σπόρων κολοκύθας. Δεν μπορείτε να βρείτε τόσο εύκολα έναν Κύπριο στο ωραίο μας λιμάνι.

Δεν χάσατε μόνο εσείς το Βαρώσι. Το χάσαμε και εμείς. Αλλά μας χρωστάτε, επειδή τόσα χρόνια εμείς ταΐζουμε τα φίδια και τις σαρανταποδαρούσες εκεί! Κανείς δεν κέρδισε το 1974, ουσιαστικά χάσαμε όλοι εμείς οι Κύπριοι. Εσείς χάσατε τα χώματά σας και εμείς την ελευθερία μας.

Οι διαπραγματεύσεις που συνεχίζονται από το 1968 μέχρι σήμερα δεν ήταν τίποτε άλλο από κοροϊδία. Αλλά, οι διαπραγματεύσεις αυτές άλλαξαν χρώμα μετά το 1974. Η νοοτροπία του κατακτητή στρογγυλοκάθισε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Αυτό ήταν ένα παιχνίδι των ξένων δυνάμεων που μας προκάλεσαν αυτούς τους μεγάλους μπελάδες στο κεφάλι μας.

Η ελληνοκυπριακή πλευρά, εμπιστευόμενη το διεθνές δίκαιο, πίστεψε ότι θα αποδοθεί το δίκαιο στην πλευρά που είχε δίκαιο και ο κατακτητής θα εκδιωκόταν από το νησί. Έκανε λάθος. Το δίκαιο στον κόσμο ήταν πάντα με το μέρος του ισχυρού και η μικρή Κύπρος ήταν τόσο μικρή που δεν άξιζε να θυσιάσει την μεγάλη Τουρκία για χάρη της.

Σε αυτό το τραπέζι των διαπραγματεύσεων που στρογγυλοκάθισε η νοοτροπία του κατακτητή, η ελληνοκυπριακή πλευρά προέβη σε τρομερές υποχωρήσεις, τις οποίες δεν θα μπορούσε να διανοηθεί καν προηγουμένως. Αποδέχτηκε την διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία.

Η τουρκική πλευρά τσέπωσε αυτό το αγαθό, το οποίο δεν μπορούσε καν να ονειρευτεί προηγουμένως. Ύστερα προχώρησε πιο πέρα. Ζήτησε περισσότερα. Τώρα οι απαιτήσεις της είναι περισσότερες από ποτέ. Δεν άλλαξε απολύτως τίποτε είτε ο διαπραγματευτής ηγέτης μας ήταν δεξιός είτε ήταν αριστερός.

Κοιτάξτε τι λέει ακόμα και ο Μουσταφά Ακιντζί, στον οποίο είχαμε εναποθέσει τόσες ελπίδες. Άρχισε να εκστομίζει απειλές. «Θα γίνετε γείτονες με την Τουρκία», σας λέει. «Αν δεν υπάρξει λύση μέχρι το τέλος αυτού του έτους, θα συζητάμε άλλα πράγματα», λέει. Οι προϋποθέσεις του είναι προϋποθέσεις:

Οι εγγυήσεις της Τουρκίας είναι όρος αδιαπραγμάτευτος.

Η εκ περιτροπής προεδρία είναι όρος αδιαπραγμάτευτος.

Από την μια τσέπωσε την διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία και από την άλλη επέβαλε να γίνουν πολίτες της ομόσπονδης δημοκρατίας τουλάχιστον εκατό χιλιάδες έποικοι.

Οποιοσδήποτε Ελληνοκύπριος συμπολίτης μας αποδεχτεί αυτές τις προϋποθέσεις πρέπει να μην είναι στα καλά του. Ακόμα και εγώ ως Τουρκοκύπριος δεν τις αποδέχομαι.

Διζωνικότητα χωρίς να είναι γνωστό καν το κατά πόσο θα υπάρχουν ακόμα στρατιώτες που θα φυλάνε σκοπιά στα σύνορα, δεν είναι τίποτε άλλο από διχοτόμηση. Ο τόσος πολύς πόνος που ζήσαμε δεν πρέπει να μας χωρίσει περισσότερο, αντίθετα πρέπει να μας ενώσει. Ας μην βάλουμε ξανά στο κεφάλι μας τους εγγυητές που έχουν ποινικό μητρώο. Μήπως θα εμπιστευτούμε τους εαυτούς μας σε εγγυητές οι οποίοι πρέπει να δικαστούν και να λογοδοτήσουν;

Το μέλλον μας σε μια μη διαιρεμένη Κύπρο το βλέπω στην Κυπριακή Δημοκρατία. Ονειρεύομαι να ζήσω σε ένα νησί απαλλαγμένο από όλα τα όπλα και όλους τους στρατούς. Ενώ ακόμα μνημονεύουμε τους αγνοούμενούς μας τα λείψανα των οποίων δεν μπορέσαμε να βρούμε ακόμα και όσους θυσίασαν την ζωή τους σε αυτό τον βρόμικο πόλεμο, εύχομαι να λογοδοτήσουν μια μέρα οπωσδήποτε οι ένοχοι που ακόμα γυρίζουν ελεύθεροι ανάμεσά μας.

Ούτε Τούρκος ούτε Έλληνας είμαι. Εγώ είμαι Κύπριος! Ευτυχισμένος όποιος λέει είμαι Κύπριος!

*Ο Σενέρ Λεβέντ είναι τουρκοκύπριος δημοσιογράφος και συγγραφέας. Είναι εκδότης της εφημερίδας Afrika. Tο κείμενο είναι η ομιλία του στις 3 Οκτωβρίου 2016 στην Λευκωσία, στο θέατρο Παλλάς, σε κοινή εκδήλωση της ΕΔΕΚ-ΔΗΚΟ Συμμαχία Πολιτών και Κίνημα Οικολόγων για την επέτειο της κυπριακής ανεξαρτησίας. Η αναδημοσίευση γίνεται για την ενημέρωση των αναγνωστών και δεν σημαίνει απαραίτητα και συμφωνία με όσα διατυπώνονται.

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο κύριος Λεβέντ δεν μας είπε μια αλήθεια: Γιατί πρέπει η απόφαση για ένωση με την Ελλάδα του 83% πληρωμενη και με αντιαποκιακό αγώνα θα έπρεπε να καθοριστεί απο το υπόλοιπο 18% του νησιού; Για ποιό λόγο;

Ανώνυμος είπε...

Αν μας πεις και 'συ:
1ον Από που προκύπτει ότι το 83% ήθελε ή θέλει ένωση και μάλιστα με τόση ομοφωνία; Κι αν είναι έτσι, το 18% θα είχε το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση, κι αν όχι τι θα τους κάναμε;
2ον Ποιοι πρωτοέβαλαν το ζήτημα της ένωσης και γιατί; Το αίτημα της ένωσης οδήγησε στην εισβολή ναι ή όχι;
3ον Θεωρείς ότι το πρόβλημα στη Κύπροο είναι ελληνοτουρκικό, είναι ζήτημα μεταξύ των δύο κοινοτήτων ή κάτι άλλο;

Υ.Γ.: 83 + 18 μας κάνει 101!

Ανώνυμος είπε...

Προς απάντηση: Και κίνημα υπερ της ενωσης υπήρξε και δυναμική είχε. Το γιατί το τραβηξε η δεξια αυτό οφείλεται στις ανεπάρκειες της κυπριακής αριστεράς.
Στις 27/6/1950 μεταδόθηκε από το Ραδιοφωνικό Σταθμό «Ελεύθερη Ελλάδα» μήνυμα του Ν. Ζαχαριάδη με τίτλο «Οι Ελληνες πατριώτες και η Ενωση με την Κύπρο». «Εκείνο, λοιπόν, που πρώτα απ' όλα σήμερα χρειάζεται στην Ελλάδα είναι οι λαϊκές οργανώσεις και τα δημοκρατικά κόμματα όχι μόνο να πάρουν ξεκάθαρη θέση στο ζήτημα της ένωσης, μα και να προχωρήσουν στην ενιαία, με τις λαϊκές οργανώσεις της Κύπρου, εμφάνιση και εκδήλωση του αγώνα για την ένωση. Να προχωρήσουν (...) στην οργάνωση της πάλης του λαού της Ελλάδας για την ένωση, πάλης που είναι ένα κομμάτι του αγώνα μας για τη λεφτεριά και ανεξαρτησία της Ελλάδας, μια και εχθρός, ο καταχτητής είναι ο ίδιος, οι αμερικανοάγγλοι ιμπεριαλιστές και τα τσιράκια οι λακέδες που δουλεύουν στ' αφεντικά αυτά είναι επίσης οι ίδιοι μοναρχοφασίστες.
(...) Η συγκέντρωση στον Παναθηναϊκό πρέπει να είναι ένας μεγαλειώδης παλλαϊκός συναγερμός με ένα επιβλητικό σύνθημα: ΕΝΩΣΗ! Κάτω οι κατακτητές! Κάτω οι διασπαστές (...) Φυσικά, δεν πρέπει ούτε λεφτό να ξεχνάμε ότι στο πρόσωπο του Πλαστήρα και Παπαντρέα, του Τσαλδάρη και Σπυρίδωνα, του Παύλου και Παπάγου, του Βενιζέλου και Τσουδερού, που όλοι τους όπως και ολόκληρη η μοναρχοφασιστική μαφία είναι φασουλήδες των αγγλοαμερικάνων, ότι στο πρόσωπο πολλών διασπαστών από την Κύπρο, η Ενωση έχει εχθρούς»

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B9%CF%82
https://papapolyviou.com/2013/08/26/nazim-hikmet-kai-enotiko-zitima-1955/

http://www.mixanitouxronou.gr/pos-vaftike-sto-ema-to-maziko-sillalitirio-kata-tis-apofasis-ton-vretanon-na-stiloun-stin-agchoni-tous-kiprious-agonistes-karaoli-ke-dimitriou-i-antipolitefsi-katingile-tin-kivernisi-karamanli-gia-ti/

Ανώνυμος είπε...

Αλλο η ενωση οπως την ηθελε ο Ζαχαριαδης, με σεβασμο στα δικαιωματα της μειονοτητας, και αλλο ενωση με εξοντωση της τουρκοκυπριακης μειονοτητας. Ο Γριβας με την πολιτικη τρομοκρατιας εναντια στη μειονοτητα επαιξε το παιγνιδι των αγγλων. Η πολιτικη του
"διαιρει και βασιλευε " μπορεσε να εφαρμοστει και στη κυπρο με τη βοηθεια του Γριβα (αρχηγος της οργανωσης Χ που στηθηκε με τη βοηθεια των γερμανων και στη συνεχεια περασε στην υπηρεσια των αγγλοαμερικανων.)

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα άλλο η ένωση με σεβασμο της μειονότητας των Τουρκοκυπριών και άλλο ο ακροδεξιος Γρίβας. Αυτό δεν αναιρεί αυτό που ειπα και στην αρχή κίνημα ένωσης υπήρξε και αυτό είναι γεγονός.

Ανώνυμος είπε...

«Στις φωνές των προοδευτικών ανθρώπων όλου του κόσμου υπέρ του δικαιώματος της αυτοδιαθέσεως της Κύπρου και της Ενώσεώς της με την Ελλάδα, ήρθε να προστεθή χθες και η φωνή – η μόνη μέχρι στιγμής από τουρκικής πλευράς – του μεγάλου Τούρκου ποιητού Ναζίμ Χικμέτ. Ο Χικμέτ απηύθυνε μήνυμα στους Τούρκους της Κύπρου, στο οποίο τονίζει ότι η Κύπρος ήταν πάντοτε ελληνική. Δεν υπάρχει, γράφει, κανένα ζήτημα για την ελληνικότητα της νήσου. Η πλειοψηφία των κατοίκων της είναι Έλληνες και δίκαια αγωνίζονται για την Ένωσιν της νήσου με την Ελλάδα. Απευθυνόμενος ειδικώτερα στην τουρκική μειονότητα της Κύπρου, ο Τούρκος ποιητής τονίζει ότι πρέπει να συνεργασθή με τους Έλληνες Κυπρίους για την απαλλαγή της νήσου από τον Αγγλικό ιμπεριαλισμό. Μόνο, γράφει, όταν η νήσος απαλλαγή από τους Άγγλους ιμπεριαλιστάς, οι Τούρκοι κάτοικοί της θα μπορέσουν να ζήσουν πραγματικά ελεύθεροι. Κι αυτό δεν μπορεί να γίνη παρά με την ενότητα του Κυπριακού λαού, με την συνεργασία από Τούρκους και Έλληνες Κυπρίους στην πάλη εναντίον του ξένου δυνάστου. Εκείνοι, καταλήγει, που προσπαθούν να στρέψουν τους Τούρκους εναντίον των Ελλήνων, μόνον το συμφέρον του ξένου κατακτητή εξυπηρετούν.»

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή εσείς, που παραθέτεται την άποψη του Ζαχαριάδη και του Χικμέτ, πιστεύετε ότι σήμερα το ζητούμε στη Κύπρο είναι η ένωσή της με την Ελλάδα; Την εντελώς ανεξάρτητη;
Μήπως να λέγαμε το ίδιο και για τη Βόρειο Ήπειρο;
Μήπως να λέγαμε το ίδιο και για τις περιοχές της Θράκης όπου κυριαρχούν οι μουσουλμάνοι, κατά πολλούς Τούρκοι;
Μήπως να ρωτάγαμε και το ..18% και να στη πλειοψηφία του δεν θέλει την ένωση με την Ελλάδα αλλά τη Τουρκία να δινόντουσαν τα εδάφη τους, το 18%, στη Τουρκία και να ησυχάζαμε και εμείς και η ελληνική αστική τάξη και οι τουρκική και κυρίως οι ιμπεριαλιστές;
Δεν ξέρω λοιπόν τι έλεγαν ο Ζαχαριάδης και ο Χικμέτ (άραγε γιατί του Χικμέτ η άποψη είναι πιο βαρύνουσα από του Λεβέντ, μήπως επειδή μας βολεύει;), αλλά να θυμηθούμε και τη παλιά θέση του ΚΚΕ για τη Μακεδονία; Μήπως να τη ξαναδούμε;
Αυτό που ξέρω είναι ότι απ' όταν επιβλήθηκε -και στην αριστερά- η θέση περί ένωσης ο αγώνας στη Κύπρο μετατράπηκε σε αντίθεση μεταξύ των κοινοτήτων βούτυρο στο ψωμί και της ελληνικής, και της τούρκικης αστικής τάξης, κυρίως δε στους ιμπεριαλιστές της δύσης.
Αποτέλεσμα; Το σχέδιο - κατάργηση της Κυπριακής Δημοκρατίας - που ετοιμάζεται να οριστικοποιηθεί.

Ανώνυμος είπε...

ο πολυς χυλός βλαπτει πάντα.
Η ενωση της Κυπρου με την Ελλάδα ήταν αίτημα ήδη απο την ιδρυση του ελληνικού κράτους και ενταθηκε εναντιον της αγγλικής κατοχής και αποικιοκρατίας. Ηταν δίκαιο αίτημα γι αυτό και υποστηριχθηκε και απο το ΚΚΕ τότε και απο κομμουνιστές οπως ο Ναζιμ Χικμετ. Στην πορεία επειδη η κυπριακη αριστερα δεν ηγηθηκε τον αντιαποικιακο αγώνα στον όποιο ως γεγονος και δεδομενο δεν συμμετειχαν οι Τουρκοκυπριοι το αντιθετο μαλιστα συνεβη. Παιξανε αντιδραστικό ρόλο. Η τουρκική εισβολή δημιουργησε νεα δεδομενα γι αυτό και προταθηκε η διζωνικη ομοσπονδια...νομιμοποιώντας απο την πισω πορτα την εισβολή.
οι κομμουνιστες στηριζουν τα εθνικοαπελευθερωτικα κινηματα ανάλογα με τις συνθηκες και το θετικό αποτελεσμα που φέρουν.
Τα πχ της Νοτιας αλβανίας (Β ηπειρος κατα τον συνομιλητη ποιο πάνω) και της Δυτικής Θρακης είναι ατυχή. Πρώτον γιατι αυτά τα δυο κομμάτια αποτελουν κομμάτια ήδη υπαρχουσων κρατών όπως διαμορφωθηκαν στο παρελθόν δεν αποτελουν εκ νεου προιον εισβολής...Επισης δεν πλειοψηφεί η μειονοτητα εκει ουτε στην μια (Αλβανια) ουτε στην αλλη (εισαι λιγο ασχετος με τη Θρακη: υπαρχουν τρεις νομοι, στους δυο νομους ο πλειονοτικος πληθυσμος υπερτερει (Ξανθη Εβρο) και στον τρίτο Ροδοπη υπερτερει οριακα το μουσουλμανικό στοιχείο να διαβασεις τις στατιστικές της τελευταίας απογραφης).
Τρίτον η τουρκικη αστική ταξη εβαλε ποδι γιατι της το εδωσαν αυτο το δικαιωμα οι Αγγλοι ...και χωρίς το αίτημα της ένωσης το ιδια και απαραλλακτα θα κάνανε. Αλλα και παλι δεν καταλαβαινω γιατί επρεπε ενας κυριαρχος λαος να δεχτει τον όποιο εκβιασμο ενος αλλου; Οι Ελληνοκυπριοι φερουν μεγαλη ευθυνη για τις βιαιοτητες εναντιον των Τουρκοκυπριων και θα επρεπε να λογοδοτησουν για εγκληματα πολεμου όπως και οι αντιστοιχοι Τουρκοκυπριοι ή μήπως ήταν αθώες περιστερες; Απο εκει και πέρα όπως δεν μπορούμε ν αρνηθουμε το δικαιωμα των Παλαιστινιων να πολεμησουν για να ελευθερωσουν τον τόπο τους έτσι δεν μπορουμε να το αρνηθουμε και στους Κύπριους. Είναι δικό τους θέμα....


Ανώνυμος είπε...

Τώρα που βρίσκεται στα σκαριά συμφωνία Ρωσίας-Άσαντ-Ιράν-Τουρκίας για το συριακό, και πετάει έξω τους Κούρδους, θα ήθελα να δω τους μαρξιστές του γλυκού νερού (στυλ "γιωργος πιτσικοκος") που μας ζάλισαν για τον "πατριωτικό πόλεμο" της κυβέρνησης Άσαντ. Οι Κούρδοι ενάντια σε Άσαντ-Τουρκία διεξάγουν άραγε εθνικό-απελευθερωτικό πόλεμο ή όχι; Προέχει η εδαφική ακεραιότητα της Συρίας ή του Κουρδιστάν; Και η εδαφική ακεραιότητα της Τουρκίας;

ΑΛΕΠΟΥ

Ανώνυμος είπε...

Τ' αρθρο μιλάει για την Κύπρο Αλεπου. Μπορεί να μπερδεύτηκες και απαντάς σε αλλο άρθρο.

Ανώνυμος είπε...

Παρακολουθώ τη συνομιλία, θα μπορούσατε να ανεβάσετε ποια είναι η αποψη του ΚΚΕμλ για την Κυπρο. Απ ότι εχω καταλάβει ενιαια ενωμενη Κύπρος, ενα κράτος μια κυβέρνηση; Με βάση της αρχής της πλειοψηφιας και της προστασίας όλων των πολιτών; Για τους εποικους ποια ειναι η αποψη του ΚΚΕμλ;