3 Απρ 2016

Για τα γεγονότα στους ΗΜΜΥ Ξάνθης

Ως Αγωνιστικές Κινήσεις θεωρούμε ότι είναι σημαντικό να ειπωθούν κάποια πράγματα σαν απολογισμός και οδηγό για την συνέχεια των κινητοποιήσεων σχετικά με τα τελευταία γεγονότα που συμβαίνουν στη σχολή των ΗΜΜΥ.
Συγκεκριμένα, το ζήτημα που έχει προκύψει με τον Παύλο και τα μαθήματα του, ο οποίος έχει δώσει από τα καλύτερα παραδείγματα καθηγητικής αυθαιρεσίας. Τελευταίο είχαμε σε αυτή την εξεταστική που τελείωσε μόλις πριν μια βδομάδα. Φυσική 1: 150 δώσανε, καμιά 10άρα περάσανε. Με αδιευκρίνιστη ύλη, και βαθμολόγηση με βάση πόσες παρουσίες (καθόλου υποχρεωτικές κατά τα άλλα) είχες στο μάθημα του, πόσες σημειώσεις του έγραψες (χειρόγραφες τις περισσότερες φορές) -γιατί έχουμε και ένα βιβλίο να του εκδώσουμε- και γενικότερα με πόσες «διευκολύνσεις» του έκανες. Επειδή όμως κοπήκανε πολλοί, επαναληπτική εξέταση, που πρέπει να κάνεις όμως -χειρόγραφα- περίληψη 30-40 σελίδων σε σημειώσεις του, καμιά 300 σελίδες.
Άλλο ένα παράδειγμα, η εξέταση της Θεμελίωσης θετικών επιστημών και Ιστορία της επιστήμης του Η.Μ., όπου και εκεί «έδωσε ρεσιτάλ». Ύλη για να δώσεις? Αδιάβαστες κυριολεκτικά χειρόγραφες σημειώσεις του ίδιου γύρω στις 120 σελίδες, να έχεις αφήσει σημειώσεις δικές σου -αλλιώς καμία ελπίδα για πέρασμα- και διαδικασία εξέτασης με 10 θέματα, το καθένα με καμιά 10αριά υποερωτήματα και πολλά από αυτά εκτός ύλης.
Οι Αγωνιστικές Κινήσεις πήραν την πρωτοβουλία να καλέσουν σε ανοιχτή συζήτηση πολιτικές δυνάμεις και ανένταχτους φοιτητές ώστε να αντιμετωπιστεί συνολικότερα το ζήτημα της καθηγητικής αυθαιρεσίας. Η συνέλευση ήταν αρκετά πετυχημένη εφόσον πήρε αποφάσεις για κινητοποίηση, μετά από μία μαζική και ζωντανή διαδικασία με δεκάδες τοποθετήσεις. Η κίνηση αυτή κατέληξε σε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο τμήμα των καθηγητών, το οποίο όμως δεν πήρε συγκεκριμένη απόφαση.Μάλιστα, υπό την πίεση των φοιτητών, παρέπεμψε το θέμα σε μια επιτροπή που θα συζητήσει το θέμα. Μια κίνηση, ξεκάθαρος ελιγμός από την μεριά των καθηγητών, ώστε να αποφύγει την ικανοποίηση των αιτημάτων του σώματος. Αμέσως , κλήθηκε νέα συνέλευση , ακόμα πιο μαζική, που αποφάσισε την μη συμμετοχή σε μια τέτοια επιτροπή, αναγνωρίζοντας την κοροϊδία των καθηγητών, αλλά και την συνέχιση των κινητοποιήσεων.
Μετά την παράσταση διαμαρτυρίας στο τμήμα, ο Παύλος στέλνει αλλεπάλληλα mail που προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Μάλλον αυτός είναι που ψεύδεται (ενώ κατηγορεί τους φοιτητές για αυτό) και προσπαθεί να επηρεάσει τη γνώμη των φοιτητών με άστοχα επιχειρήματα. Για να ξεκαθαρίζουμε λοιπόν τα πράγματα.

Απάντηση στη λασπολογία του Παύλου:

Οι προηγούμενες συνελεύσεις ηλεκτρολόγων απαρτίζονταν από άτομα σχεδόν όλων των ετών με μία μαζικότητα 60-80 ατόμων και επιβεβαίωση σ' αυτό είναι και η πίεση που έχει δεχθεί ο διδάσκων αλλά και η αντίστοιχα μαζική κινητοποίηση στο τμήμα των καθηγητών. Μας κατηγορεί ότι λασπολογούμε εναντίων του. Μια ματιά στα mail που έστειλε ο ίδιος θα μας πείσουν.
Υποχρεωτικές παρουσίες: “Σε κάθε αξιοπρεπές εκπαιδευτικό ίδρυμα όσοι δεν παρακολουθούν, δεν έχουν δικαίωμα εξετάσεων και αποβάλλονται από το παν/μιο.(...)Διότι αν είχαμε θάρρος ως παν/μιο θα απαιτούσαμε υποχρεωτικές παρακολουθήσεις στα μαθήματα”. Αυτό το σκοπό έχουν οι εργασίες-σημειώσεις σε κάθε μάθημα, αφού ελάχιστοι περνούν χωρίς αυτές. Για το κομμάτι της ύλης, προσκαλούμε όποιον έχει την υπομονή, να βγάλει συμπέρασμα από το eclass για το ποια είναι αυτή και ποια δομή έχει το μάθημα(χειρόγραφες σημειώσεις ακατανόητες). Όσον αφορά το "δωρεάν" σύγγραμμα, μπορούμε να το αγοράσουμε από βιβλιοπωλείο!

Ρόλος καθηγητών:
Αλλά μάλλον τα συμπεράσματα αυτά, θα τα έβγαζε μόνο κάποιος που όλη μέρα πίνει καφέδες, κοροïδεύει και δεν αγαπά το αντικείμενό του, όπως λέει και ο Παύλος. Από πλευράς μας, ποτέ δεν είπαμε ότι η απραξία είναι κάτι θεμιτό και σε καμία περίπτωση δεν θεωρούμε ότι οι φοιτητές είναι τεμπέληδες. Το πρόβλημα βρίσκεται αλλού. Οι καθηγητές, με πρόσχημα την “ολοκληρωμένη γνώση”, χρόνο με το χρόνο δυσκολεύουν τα μαθήματα (η ύλη μένει ίδια), με αποτέλεσμα να δυσκολεύουν το δρόμο μας για το πτυχίο. Παύλος: “Όσοι δεν έχουν κατανοήσει βασικές έννοιες, δεν θα περάσουν ποτέ τα δικά μου μαθήματα για τα επόμενα 10 χρόνια”, λογικό όταν βασικές έννοιες είναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
Παρόλα αυτά όλοι έχουν παρατηρήσει ότι δεν είναι ο Παύλος το μοναδικό πρόβλημα. Πολλά είναι τα παραδείγματα και στη σχολή μας που αποδεικνύουν το ρόλο των καθηγητών. Οι αυθαιρεσίες αυτές είναι τρανταχτό παράδειγμα, για το ποιους έχουμε απέναντι μας. Θυμόμαστε όλοι, από προηγούμενες πανελλαδικές κινητοποιήσεις την ευθυγράμμιση των καθηγητών με τις επιδιώξεις του υπουργείου Παιδείας για δίδακτρα, διαγραφές, ακόμα και ποινικές διώξεις φοιτητών. Είναι ο ρόλος που λαμβάνει ο κάθε καθηγητής, λόγω της θέσης που βρίσκεται, που τον βάζει απέναντι μας.
Πιο συγκεκριμένα για το τι έγινε στην παράσταση διαμαρτυρίας. Το τμήμα πρότεινε να συσταθεί μια επιτροπή καθηγητών για να εξετάσει αν όντως υπάρχει πρόβλημα με τον Παύλο και να προτείνει στο επόμενο τμήμα μια “λύση” για το ζήτημα. Μας πρότειναν να στείλουμε και έναν εκπρόσωπο για να “έχουμε και εμείς λόγο” στον έλεγχο του καθηγητή.
Για μας η σύσταση επιτροπής είναι ένας ξεκάθαρος ελιγμός από μεριάς τμήματος. Με αυτή την κίνηση προσπαθούν να απομαζικοποιήσουν τις διαδικασίες μας, ενισχύοντας τη λογική της ανάθεσης (κάποιος θα λύσει το πρόβλημα μου για μένα). Και αυτό γιατί η μαζικότητα τους δημιουργεί πραγματικό πρόβλημα. Γιατί αν αποκτήσει δυναμική αυτή η κίνηση με αφορμή τον Παύλο, θα αρχίσει να πολεμάει ένα-ένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως φοιτητές. Η σύσταση επιτροπής δεν είναι ζήτημα “κολλήματος με τη γραφειοκρατία”. Είναι ελιγμός με σκοπό την απομαζικοποίηση αυτής της κίνησης φοιτητών.

Για τη συνδιοίκηση:
Η πρόταση του τμήματος δηλαδή η συμμετοχή με εκπρόσωπο δεν είναι κάτι καινούριο και λέγεται συνδιοίκηση. Η ιστορία της στην Ελλάδα κρατάει από το 80’. Στόχο είχε και έχει να δημιουργήσει την εντύπωση ότι καθηγητές και φοιτητές μπορούν από κοινού να βρουν λύση στα προβλήματα τους (μόνο των φοιτητών δηλαδή). Η συνδιοίκηση δεν ήταν ποτέ αίτημα του φοιτητικού κινήματος όσο και αν το παρουσιάζει έτσι η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ. Όπλο των φοιτητών ήταν και είναι οι συλλογικές τους διαδικασίες και η μαζικότητα τους και όχι μια καρέκλα στα τραπέζια τους.Το γεγονός ότι επιλέγουμε να πηγαίνουμε στα όργανα των καθηγητών είναι ξεκάθαρα για λόγους πίεσης και όχι συμμετοχής.
Παράλληλα την Πέμπτη 17/3 έγινε μία κουβέντα μεταξύ φοιτητών στο φουαγιέ για το αν πρέπει να πάμε στην επιτροπή μαζικά και με διεκδικητικό χαρακτήρα. Όσο θετική και αν φαίνεται αυτή η κίνηση ενέχει κινδύνους. Πρέπει να διευκρινιστεί αρχικά ότι το τμήμα θα πάρει αποφάσεις, όχι η επιτροπή. Η επιτροπή απλά θα προτείνει. Με βάση αυτό έχει άλλη σημασία να πας στο τμήμα και άλλη στην επιτροπή. Στην επιτροπή δεν δημιουργούνται άμεσοι όροι διεκδίκησης αφού αυτό δεν έχει αποφασιστικό ρόλο, παρά μονάχα συνδιαμόρφωσης πάνω στις προτάσεις τους . Οι καθηγητές μπορούν να ερευνήσουν το ζήτημα του Παύλου με όποιον τρόπο θέλουν. Ο έλεγχος των καθηγητών όμως είναι οι ίδιοι οι φοιτητές και όχι οποιαδήποτε επιτροπή .
Απαραίτητο στοιχείο που πρέπει να έχει κάθε αγώνας για να πετύχει είναι η μαζικότητα. Αυτή πρέπει να διασφαλίσουμε γιατί αυτή είναι το όπλο μας. Όλες οι νίκες του φοιτητικού αλλά και του λαϊκού κινήματος ήρθαν με τις μαζικές κινητοποιήσεις ενάντια σε αυτούς που δημιουργούν προβλήματα στη ζωή μας. Οι καθηγητές που υλοποιούν την επίθεση στο πανεπιστήμιο και εντατικοποιούν τις σπουδές μας. Οι κυβερνήσεις (πρώην και νυν) που αποδέχονται και προωθούν την πολιτική της ΕΕ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την κοινωνία συνολικότερα. Πρέπει να μας βρουν απέναντι τους και ενωμένους. Μέσα από τις συλλογικές μας διαδικασίες να πάρουμε αποφάσεις κόντρα στην πραγματικότητα που βιώνουμε και σε αυτούς που μας την επιβάλλουν μέσα και έξω από το πανεπιστήμιο.

http://www.agonistikeskiniseis.org/

Δεν υπάρχουν σχόλια: