26 Μαρ 2016

Ξανά στο στόχαστρο εκπαιδευτικοί - μαθητές.

Με το νέο «πενταετές πείραμα», όπως γράφεται στην πρόταση - απόφαση του ΙΕΠ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, επιδιώκεται να χρησιμοποιηθεί για άλλη μια φορά η τεχνική εκπαίδευση για την υλοποίηση αντιδραστικών μέτρων τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και τους μαθητές. Συγχωνεύσεις τομέων - αλλαγή προγραμμάτων σπουδών (μείωση μαθημάτων βασικών γνώσεων, πολλά μαθήματα επιλογής και δραστηριοτήτων;;), όλα αυτά βέβαια πειραματικά(!), συμπτύξεις τμημάτων, στροφή στην κατάρτιση και τη μαθητεία (τσάμπα εργαζόμενους), κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτό το πείραμα αγγίζει και τη Β’ Τάξη των ΕΠΑΛ, απλά δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα τα μαθήματα, αλλά μόνο οι συγχωνευμένοι τομείς που θα οδηγήσουν τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων στην αβεβαιότητα, αλλά και τους καθηγητές των γενικών μαθημάτων. Η αναδιοργάνωση που επιβάλλει το ΥΠΕΠΘ δεν έχει καμιά σχέση με την ενίσχυση των δικαιωμάτων στη μόρφωση των μαθητών. Ίσα -ίσα που στοχεύει στο αντίθετο. Η Α΄ τάξη των ΕΠΑΛ με τα μαθήματα που ανακοινώθηκαν διαμορφώνεται στην κατεύθυνση να αποθαρρύνει τους μαθητές απ’ το να διεκδικήσουν μια θέση σε ανώτερες σπουδές. Μαθητές που στην πλειοψηφία τους λόγω των ταξικών φραγμών (οικονομική ανέχεια, κοινωνική εξαθλίωση) και του εκπαιδευτικού συστήματος κατατάσσονται σ’ αυτούς «που δεν παίρνουν τα γράμματα» πηγαίνουν στην Α’ ΕΠΑΛ για να μειώνουν «τη μαθητική διαρροή», όπως…… επιστημονικά!!!! αναλύει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στόχος τους να τους αποθαρρύνουν παραπέρα μέσα απ’ τις λεγόμενες δραστηριότητες, το ΣΕΠ κλπ, και να τους στρέψουν στην κατάρτιση και τη μαθητεία.
Αν η προηγούμενη κυβέρνηση με θράσος έθεσε σε διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικούς, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, «παρόλο που δεν είναι στην ιδεολογία της!!», υλοποιεί την οδηγία για «διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού» και πετάει στην αβεβαιότητα -διαθεσιμότητα – κινητικότητα την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και εφαρμόζει τις ντερεκτίβες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για διαμόρφωση μιας νεολαίας υποταγμένης φτηνό εργατικό δυναμικό χωρίς δικαιώματα, βορά στις ορέξεις του κεφαλαίου.
Και βέβαια κάθε νέο αντιδραστικό μέτρο συνοδεύεται απ’ την «αναγκαιότητα» της αξιολόγησης! Της αξιολόγησης που είναι το εργαλείο για τον πειθαναγκασμό των εκπαιδευτικών, και συνδέεται με τις πολιτικές των απολύσεων και της καθήλωσης μισθών! Κοίτα ποιοι μιλάνε για αξιολόγηση!!! Αυτοί και οι προηγούμενοι τους, που έχουν μετατρέψει τους μαθητές σε πειραματόζωα των πολιτικών τους. Αυτοί που με «άνεση» δηλώνουν, ότι μέσα Μάρτη λείπουν πάνω από 3500 εκπαιδευτικοί απ’ τα δημόσια σχολειά σαν να είναι φυσικό φαινόμενο.
Σ’ αυτήν την πολιτική το Υπουργείο καλεί τους εκπαιδευτικούς να συναινέσουν και να συμμετέχουν στο ψευτοδιάλογο. Κι αν η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ συνδιαλέγεται με το Υπουργείο σπέρνοντας εφησυχασμούς και αυταπάτες και παίζοντας το ρόλο της κυβερνητικής παράταξης, υπάρχουν και αυτοί (ΠΑΜΕ –ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ) που απέναντι στη βαρβαρότητα που επελαύνει, αντιπροτείνουν, το οραματικό(;) πρόγραμμα τους για «ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο» ή «12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο».
Ο χώρος της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικοί - μαθητές) βρίσκεται αντιμέτωπος με μια επίθεση που θα έχει βάθος και διάρκεια. Η δωρεάν εκπαίδευση, στο επίπεδο που κατακτήθηκε, τα δημοκρατικά δικαιώματα στο χώρο του σχολείου για εκπαιδευτικούς και μαθητές, είναι στο στόχαστρο των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Απέναντι σ’ αυτήν την πολιτική, χωρίς αυταπάτες πρέπει οι εκπαιδευτικοί να πάρουν ξεκάθαρη θέση και να υπερασπιστούν το δικαίωμα τους στη μόνιμη και σταθερή δουλειά και μαζί με μαθητές και γονείς να υπερασπιστούν το δικαίωμα των μαθητών στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά κόντρα στις πολιτικές που τους στερούν.
Χανιά 25-03-2016 

Γεωργία Θάνου
Μέλος των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών

Δεν υπάρχουν σχόλια: