8 Φεβ 2016

Υπουλη η παρέμβαση των φασιστών σε αγροτικά μπλόκα

Γιώργος Καμαρέτσος, Στέφανος Καραμήτρος, Θωμάς Παπαδόπουλος*

Είναι γεγονός πως για πρώτη φορά από το 2012 που εμφανίστηκαν με αυξημένα εκλογικά ποσοστά οι φασίστες της Χρυσής Αυγής προσπαθούν να παρέμβουν όχι απλώς εκλογικά στο κεντρικό πολιτικό σκηνικό ή σε μεμονωμένες κινητοποιήσεις, αλλά και σε έναν παρατεταμένο αγώνα, όπως είναι αυτός των αγροτών.
Και μάλιστα κάνοντας προσπάθεια να συνδεθούν, να παρασύρουν δυνάμεις, να τις στρέψουν ενάντια σε παρεμβάσεις αριστερών οργανώσεων, αλλά και να καλλιεργήσουν εθνικιστικά κηρύγματα για «την αναστήλωση της Ελλάδας μέσω του πρωτογενούς τομέα» και την «υπεράσπιση της πατρίδας», βάζοντας σε ένα τσουβάλι την «κυβέρνηση των δωσίλογων πολιτικών» και την Αριστερά «που χαϊδεύει μετανάστες».
Από μια πλευρά, έχει σημασία να επισημανθεί η κατεύθυνση των φασιστών να εμπλακούν όλο και πιο ενεργά στις κινητοποιήσεις των αγροτών, κάτι που καταδεικνύει και η παρουσία Κασιδιάρη-Μπαρμπαρούση-Καρακώστα στο μπλόκο της Θήβας την Παρασκευή 5/2.

Απ’ την άλλη, αν κάτι έχει μεγαλύτερη αξία είναι να δει κανείς ποιο είναι εκείνο το έδαφος το οποίο εκμεταλλεύονται οι φασίστες και τους δίνει τη δυνατότητα να ζώνουν σαν φίδια τη φτωχομεσαία αγροτιά: η βίαιη επίθεση που για δεκαετίες ξεδιπλώνεται από την Ε.Ε. (μέσω της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής) και τις ντόπιες κυβερνήσεις, από την ιμπεριαλιστική εξάρτηση της χώρας που συνεχώς βαθαίνει και οδηγεί στο ξεκλήρισμα της φτωχομεσαίας αγροτιάς.
Η αποσυγκρότηση του αγροτικού κόσμου, η αδρανοποίηση των πολιτικών διαδικασιών και λειτουργιών των αγροτικών συλλόγων, η ήττα-εκτόνωση προηγούμενων κινητοποιήσεων είναι ορισμένοι λόγοι που η φασιστική δράση βρίσκει ακόμα μικρές αντιστάσεις.
Γι’ αυτό και η παρέμβαση των φασιστών στα αγροτικά μπλόκα δεν έχει στόχο να συμβάλει στη νίκη του αγώνα ενάντια στο ασφαλιστικό.
Δεν έχει στόχο το ξεκαθάρισμα των στόχων και την υπηρέτησή τους. Αντίθετα, έχει στόχο τη συσκότιση των στόχων, τη συσκότιση των πραγματικών αιτίων της επίθεσης.
Προτιμούν το λαϊκό κίνημα ηττημένο και τη λαϊκή συνείδηση θολωμένη, έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν τη βρόμικη δουλειά τους ευκολότερα και εντελώς ανέξοδα για το σύστημα.

Ρόλο, επίσης, έχουν παίξει οι επιδιώξεις των μεγαλοαγροτών, που «καπελώνουν» τα συμφέροντα της φτωχομεσαίας αγροτιάς και θέτουν ζητήματα για «καλύτερο μερίδιο προϊόντων μέσα στην Ε.Ε.», για «νέες καλλιέργειες και προγράμματα ευρωπαϊκά», για «ισχυρή αγροτική χώρα». Απόψεις που παραδοσιακά έδιναν χώρο στις ελληνικές σημαίες στις αγροτικές κινητοποιήσεις.
Πατώντας σ’ αυτά τα δεδομένα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ. προσπαθεί σήμερα να φορτώσει στους αγρότες την Ακροδεξιά.
Προσπαθεί να τους απομονώσει κοινωνικά, να ενεργοποιήσει κοινωνικούς αυτοματισμούς, με σκοπό το προχώρημα της αντιασφαλιστικής επιδρομής.
Αυτόν τον στόχο είχε η τοποθέτηση του υπουργού Αποστόλου για την κινητοποίηση στην Agrotica.
Είναι τουλάχιστον υποκριτική αυτή η τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ, αν αναλογιστεί κανείς ότι το βασικό σημείο εκκίνησης όλων των φασιστικών παραληρημάτων είναι το «Εξω τα κόμματα» και το «Εξω οι συνδικαλιστές», δηλαδή το κεντρικό στοιχείο που ο ΣΥΡΙΖΑ έθρεψε (και πάνω στο οποίο επένδυσε) στις πολιτικές διαδικασίες στην πλατεία Συντάγματος το 2011, ακριβώς για να μπορέσει να περιορίσει τη δυνατότητα ώσμωσης των μικροαστικών στρωμάτων με τα εργατικά συνδικάτα και με αγωνιστικές απόψεις.

Το «Εξω τα κόμματα» ήταν και είναι το καλύτερο έδαφος για να μην υπάρχει καμιά πολιτική διεργασία, κανένας προσανατολισμός στην πάλη, για να κρύβονται κομματικά στελέχη της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ, για να επενδύει η Χρυσή Αυγή στο «Φταίνε οι πολιτικοί», στο «Ολοι ίδιοι είναι» και να δηλητηριάζει συνειδήσεις. Η μετάφραση του «Εξω τα κόμματα» είναι «Εξω η Αριστερά» (όχι βέβαια αυτή του ΣΥΡΙΖΑ) και τελικά... έξω οι αγώνες.
Το πιο σημαντικό, λοιπόν, στοιχείο των εξελίξεων είναι ότι ο δίκαιος και μαζικός αγώνας στα μπλόκα της αγροτιάς λειτούργησε -σε έναν βαθμό- ως πυροκροτητής αντιδράσεων ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων, όπως καταγράφηκε με τις μεγαλειώδεις διαδηλώσεις στις 4 Φλεβάρη.
Αυτό έφερε σε πολιτική επαφή τον αγροτικό κόσμο με εργασιακούς χώρους, στον κοινό στόχο της αντίστασης για να μην περάσουν μέτρα επίθεσης της κυβέρνησης, της Ε.Ε. και του ΔΝΤ.
Αυτός ο στόχος, αυτή η κατεύθυνση αναμέτρησης (και όχι συνδιαλλαγής), αν παλευτεί μέσα στους αγρότες, θα ζορίσει -πέρα απ’ την κυβέρνηση, που θέλει να προωθήσει την αντιασφαλιστική επιδρομή- και τους φασίστες, που προσπαθούν να απομονώσουν κοινωνικά τον αγώνα των αγροτών ώστε να διευκολύνεται η παρέμβασή τους.

* Μέλη της Κ.Ο. Καρδίτσας του ΚΚΕ(μ-λ), αναδημοσίευση από την Εφημερίδα των Συντακτών

35 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αυτό με την σημαία δεν είναι πολύ σωστό. Μια χαρά είναι οι ελληνικές σημαίες στα μπλόκα, άλλωστε μιλάμε για αντικειμενικά μη αντικαπιταλιστικό κοινωνικό στρώμα, όπως και τα μικροαστικά που έδωσαν τόνο στις πλατείες. Ο κόσμος αυτός θα βγαίνει με τις προκαταλήψεις του και τους κώδικες του, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Άλλωστε μιλάμε για μια χώρα με ιδιαίτερα οξυμένο το δημοκρατικό-εθνικό θέμα. Ούτε έχουν να κάνουν ντε και καλά με τους μεγαλοαγρότες. Το θέμα της ΧΑ και της παρουσίας της στα μπλόκα βέβαια είναι σοβαρό. Η ΧΑ πέτυχε τον εγκλωβισμό του αντιφασιστικού κύματος του 2013 σε ανώδυνα κανάλια, πέτυχε την ήττα της πολιτικής μάχης της δίκης ότι και να βγάλει σαν απόφαση, εφόσον πέρασε αδιάφορα, είναι στο έδαφος της εκφυλιστικής ήττας της αριστεράς, έχει μια ΝΔ νεοφιλελέ, σε συμμαχία βέβαια με την ακροδεξιά αλλά ίσως αντικειμενικά αφήνει χώρο ο Μητσοτάκης (πχ τώρα που έρχεται το νέο σχέδιο για την Κύπρο) και βάζει πόδι και σε έναν μεγάλο αγώνα.

Επίσης δεν είναι εθνικιστική άποψη η ανασυγκρότηση της χώρας μέσω του πρωτογενούς τομέα, η ΧΑ διαστρέφει αυτά που έπρεπε να βάζει μέσα στο κίνημα η αριστερά. Έπρεπε να υπάρχει μέσα στο κίνημα κατεύθυνση για κάτι άλλο, σε σύνδεση με τον επιστημονικό κόσμο, για την οργάνωση της παραγωγής αλλιώς. Κάτι μεγάλο και ολοποιητικό. H αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα μετά την ΚΑΠ, μετά την μονομερή έξοδο της Ελλάδας από την ΚΑΠ, πχ. Ποια αριστερά έχει να περιγράψει 5 σκέψεις σε αυτό ? Ακόμα χειρότερα, ποια αριστερά έχει αίσθηση έστω του ελλείματος για να το προσπαθήσει ?

Κώστας

p.v. είπε...

1 γραφω απο κινητο κ συγνωμη για την μορφη 2 πολυ καλο αρθρο 3 εχω την γραμμη να μην ασολουμαι με τον επαγγελματια σχολιαστη εν υοηρεσια αλλα δυστυχως για μενα εστιασε στο σημειο που ηθελα και εγω. Απο την ακριβως αντιθετη οπτικη βεβαια. Στην σημαια.τι εκανε; προσπαθησε να δικαιολογησει την σταση του πολιτικου του χωρου στο συνταγμα αποφευγωντας βεβαια να πει τα περι αναπαραγωης του εξω τα κομματα που με σαφηνεια περιγραφει το αρθρο κ να ενταξει ευθεως το κραδεμα γαλανολευκων στο συνταγμα σε αυτο. Αντιθετα επιχηρησε να το ενταξει στον μικροαστο κοσμο που ειναι ακομα πισω σε σχεση με την δικη του συνειδηση.... Στο αρθρο τωρα. Ακριβως επειδη η λυση δεν ειναι η διαλυση αλλα η διαχυση στις μαζες προφανως και θα αποδεχτω τον απλο.κοσμο.που θεωρω ακομα πισω μαζι με τα συμβολα του. Οχι ομως και τις συνειδητες αποπςιρες καποιων στο πυσωγυρισμα του. Και φυσικα δεν θα αναπαραξω σχηματα τα οποια ακομα και σωστα σε αλλες καταστασεις στις συγκεκειμενες λειτουργουν σαν προσωρινο διαβατηριο στην επαφη μαζι του επειδη του ειναι πιο οικια,και εν τελει οδηγουν σε διαλυση σε κυριαρχα συστημικα ιδεολογηματα με βαση τον συνολικο συσχετισμο. Και ρωτω λοιπον. Με βαση το τμημα για την σημαια με το οποιο συμφωνω,και ακριβως επειδη η σημαια δεν ειναι κατι γενικα κακο η καλο αλλα ενα συμβολομ που νοηματοδοτειται αναλογα των καταστασεων, πως κατι τετοιο δεν ισχυει και για την δραση,προταγμα.συνθημα περι εθνικης ανεξαρτησιας; πως δηλαδη ενω η σημαια γινεται κατανοητο οτι σε φασεις σηματοδοτει συγκεκριμενα πραγματα και αρα η χρηση της επικρινεται και σε καμια περιπτωση να μην ιυοθετειται δεν ισχυει το ιδιο σκεπτικο και για την προαναφερθησα φραση; αντιθετα αντι να μελετωνται οι συγκεκριμενες συνθηκες και να αναλυονται συγκεκιμενα για να εξαχθει συμπερασμα για το προοσευτικο η οχι της καθε φορα χρησης της,αντιθετα χεησιμοποιηται συχνα σαν στολιδι σε δεντρο σε δασος; Υ.Σ.μου ειναι σχεδον αδυνατο να προβω σε διιρθωσεις,συγνωμη. Λ.Σ.

Ανώνυμος είπε...

καλά, μπορείς και να μην βρίζεις.

δεν είπα ότι αυτός ο κόσμος ειναι ... πίσω πάντως, μάλλον πολύ πιο μπροστά από την αριστερά μας έχει αποδειχτεί. Γι αυτό άλλωστε και 5 χρόνια μετά ακόμα η αριστερά μας να το χωνέψει πως ο κόσμος έδωσε μεγάλα κοινωνικά και πολιτικά γεγονότα και συνδέθηκε με την αριστερά και το εργατικό κίνημα δηλώνοντας, οποίο θράσος, πως βάζει την αριστερά στο κάδρο του πολιτικού συστήματος. Και η αριστερά ακόμα δε τον έχει συγχωρέσει, τον θεωρεί λαουτζίκο, τον βγάζει χρυσαυγίτικο κλπ. Και η "αριστερά" του ΣΥΡΙΖΑ, πια.

το ότι έχει θέσεις τέτοιες στον καταμερισμό εργασίας που του βάζουν έναν συστημικό ορίζοντα πάντως δεν είναι θέμα ότι είναι "πίσω". Εδώ είναι ο δύσκολος δρόμος ταξικής ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος που πρέπει να έχει τον κεντρικό του ρόλο και όχι να στραβομουτσουνιάζουμε με τις σημαίες ή με τον κόσμο που παίρνει στο κυνήγι πολιτικούς, ή ρίχνει συνθήματα όχι και τόσο "πολιτικά". Θυμόμαστε τις ειρωνείες στο "ΟΥΣΤ", ότι αν είναι δυνατόν, μα τι μπανάλ !!

Κώστας

Ανώνυμος είπε...

Οι φασίστες και οι δεξιοί στους αγρότες προσπαθούν με κολακείες, ψευτομαγκιές και απειλές εναντίον της παρέμβασης της αριστεράς να συγκρατήσουν τον μικρομεσαίο κόσμο που έχει τη συνείδηση που έχει και βρίσκεται σε εκείνα τα μπλόκα. Και αν χρειάζονται αποδείξεις για αυτό μάθε ποιοι ΔΕΝ θα κατέβουν στην Αθήνα την παρασκευή. Αυτοί ακριβώς που ούρλιαζαν ότι θα ανατρέψουν την κυβέρνηση και θα δώσουν την εξουσία στους αγρότες (!). Πονάει πολύ κάποιους το να εκτίθεται οι φασιστική και αντιδραστική δράση μέσα στο κίνημα..
Μιχάλης

Ανώνυμος είπε...

δεν βγαίνει νόημα Μιχάλη, ποιοι δεν θα κατέβουν ?

ποιους πονάει να αποκαλύπτονται οι φασίστες ?

Κώστας

Αντίσταση στις γειτονιές είπε...

Πράγματι Μιχάλη χρειάζονται διευκρινήσεις!

Κώστα συνεχίζεις αμετανόητος να υποστηρίζεις "αριστερές" στάσεις τύπου Συντάγματος. Μια χαρά ανεμίζαν τότε οι ελληνικές σημαίες, μια χαρά έπεφταν οι μούτζες και τα ουστ, μια χαρά υποτάχθηκε το μεγαλύτερο κομάτι της αριστεράς στις αντικομματικές, απολίτικες και αντιοργανωτικές λογικές, στο όνομα της εκτίμησης, πάντα, του επιπέδου αυτών που κινητοποιούνται. Όλα μια χαρά! Γι' αυτό βρήκε και η Χρυσή Αυγή και κάθε είδους φασισταριό και κάθε εθνικιστής τύπου ΕΠΑΜ έδαφος να επεμβαίνει, να περιφρουρεί το Σύνταγμα, όχι από τα ΜΑΤ αλλά από τους αμετανόητους κομματικούς παρέα με κάμποσους της αριστεράς του ενωμένου τότε ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της εξωκοινοβουλευτικής! Μια χαρά ξανά! Γι' αυτό και σε πολλά μπλόκα τώρα η αριστερά δεν τολμά να παρέμβει.

Λ.Σ. Ξεκινώ από μια παρατήρηση που έχεις κάνει και εσύ στο παρελθόν: άσχετη συζήτηση κάτω από άσχετο θέμα. Αλλά επειδή μάλλον όλα είναι σχετικά να πω δυό σύντομα λόγια. Όταν μια χώρα εκτιμάται ότι είναι εξαρτημένη τότε αναγκαστικά στον αγώνα για αντιστάσεις, διεκδικήσεις και ανατροπή θα τεθεί και το ζήτημα της ανεξαρτησίας. Ως απαραίτητο για να επιτευχθεί η οριστική ανατροπή. Σχεδόν μαζί πάνε αυτά. Αν δεν διώξεις τους ιμπεριαλιστές από τη χώρα τότε δε μπορείς να μιλάς για επανάσταση. Ούτε καν γι' αυτά τα φαιδρά που προτείνουν οι διάφοροι διαχειριστολάγνοι! Ως ΚΚΕ(μ-λ) μιλάμε για ανεξαρτησία, χωρίς το εθνική, λόγω της συγκεκριμένης ανάλυσης που έχουμε για την αστική τάξη. Ξέροντας λοιπόν τι εννοούμε, και κάνοντας τις απαραίτητες διευκρινήσεις όποτε χρειάζεται, σε ορισμένες περιπτώσεις δεν θα αρνηθούμε και τη χρήση του προσδιοριστικού "εθνική" αν και πλέον σπανίζει όλο και περισσότερο. Αρκεί να βοηθά στη κοινή δράση και στην ανάπτυξη του λαϊκού κινήματος.
Η επίτευξη της ανεξαρτησίας, έτσι όπως την περιγράφουμε δεν περιλαμβάνει τα λάβαρα του εξαρτημένου κράτους. Το ποια θα είναι προφανώς ακόμη δεν το ξέρουμε. Άλλωστε η συγκεκριμένη σημαία ελάχιστα συνδέεται ιστορικά με τις μεγάλες μάχες που έχει δώσει ο λαός μας. Από το 1821 μέχρι και πριν τη χούντα. Υπήρχε μεν αλλά σε δεύτερο και τρίτο πλάνο. Κυρίως τη χρησιμοποιούσε το ναυτικό. Καθιερώθηκε ως επίσημη για πρώτη φορά από τη χούντα και οριστικά από τη κυβέρνηση Καραμανλή το 1978. Άρα λοιπόν εδώ είναι πολύ πιο ξεκάθαρο το τι συμβολίζει σε αντίθεση με την προηγούμενη (γαλάζια με το σταυρό στο κέντρο) που θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι συνδέεται και με τους λαϊκούς αγώνες, χωρίς και πάλι αυτό να είναι δεσμευτικό.

Ανώνυμος είπε...

τι να του πεις τώρα, η χα λέει μαζί με την αριστερά στις πλατείες.

υπάρχει το Protagon για τέτοια παραμύθια και σε πολιτικό φορέα το Ποτάμι, δεν έχεις να προσφέρεις κάτι

Κώστας

Ανώνυμος είπε...

ξέρεις ε, σε έναν "κανονικό" κόσμο, που η αριστερά λειτουργεί με αρχές και αξίες, με δημοκρατία και κοινωνική λογοδοσία, ή θα διόρθωνες ότι η αριστερά, και η εξωκοινοβουλευτική, έκανε κοινές αλυσίδες με τους ναζήδες, ή το κκε μλ θα είχε πολύ μεγάλο πρόβλημα να εμφανιστεί οπουδήποτε.

εκτός αν ήταν φραστικό λάθος

Κώστας

Αντίσταση στις γειτονιές είπε...

Δε μας λες εσύ καλύτερα ποιοι συμμετείχαν στο κεντρικό συντονιστικό, ή όπως αλλιώς το λέγανε, της "συνέλευσης" της πλατείας και ποιοι συμμετείχαν στις διάφορες επιτροπές περιφρούρησής της; Ποιοι δεν κατέβηκαν ούτε μια φορά με τα πανό τους στο Σύνταγμα παρά μόνο προς το τέλος του;
Δε μας λες, όταν ήταν να γίνει η περιβόητη εκδήλωση για το χρέος, ποιοι επιτέθηκαν στο χώρο που παρέμβαινε το ΚΚΕ(μ-λ), ποιοι κάναν το κορόιδο και ποιοι αρνήθηκαν τελικά να καταδικάσουν αυτές τις επιθέσεις; Οι μόνοι που τις καταδίκασαν τότε ήταν το ΣΕΚ, το ΕΕΚ, η anantgarde (νυν ΚΕΔ) και το Μ-Λ ΚΚΕ. Τα δε ΣΕΚ και Μ-Λ ΚΚΕ δέχτηκαν επίσης επιθέσεις κατά καιρούς.
Για να δούμε τελικά ποιος πρέπει να απολογηθεί.
Έχουν ξαναγραφτεί αυτά. Από τότε. Με μια αναζήτηση στο blog, αν και το παρακολουθείς χρόνια είμαι σίγουρος πια, θα τα δεις. Απαντήσεις δεν δόθηκαν ποτέ, κάποιοι θέλουν να τα ξεχάσουν και να μη βγάλουν τα συμπεράσματά τους.
Προσωπικά δεν πρόκειται να συνεχίσω κάνοντας το χατίρι σε κανέναν να αποπροσανατολίζει τη συζήτηση από το πραγματικό επίδικο που είναι ο αγώνας των αγροτών, οι παρεμβάσεις των φασιστών και η αντιμετώπισή τους.

Όσο για τις απειλές κράτα τες για πάρτι σου!

Ανώνυμος είπε...

δέχτηκαν επιθέσεις από κοινά αποσπάσματα ποιων αριστερών με την ΧΑ ρε φίλε, δεν καταλαβαίνεις την σοβαρότητα του τι γράφεις ? Με αυτή την αριστερά που κάνει επιθέσεις σε άλλους αριστερούς με την ΧΑ θες κοινή δράση και μας ζαλίζεις συνέχεια ?

Κώστας

Ανώνυμος είπε...

Δεν φαίνεται να προκύπτει από τα λεγόμενα του ΑΣΓ
κάποια κατηγορία για κοινή επίθεση χρυσαυγιτών και αριστερών
εις βάρος του ΚΚΕ (μ-λ),
όπως ισχυρίζεται (βασικά διαστρεβλώνει) ο Κώστας.
Αυτό που προκύπτει είναι η κριτική απέναντι στην ανοχή,
που έδειξε μεγάλο κομμάτι της Αριστεράς
στην παρέμβαση φασιστών και λοιπών "αγνών πατριωτών",
πράγμα γνωστό για όσους βρέθηκαν στο Σύνταγμα -κι όχι μόνο.
Η κριτική αυτή φυσικά δεν έγινε από τα ίδια αυτά κομμάτια της Αριστεράς.
Φαίνεται κι από τον Κώστα, που ανήκει στα εν λόγω κομμάτια,
ότι... καλώς τελικά η Αριστερά υποτάχτηκε στο (άκρως εξαρτημένο) "ανεξάρτητο"
καλώς δεν συγκρούστηκε με αντιλήψεις απολίτικες/αντιδραστικές κ.λπ.,
καλώς έδειξε ανοχή στην παρέμβαση του συστήματος στις πλατείες.
Οι ισχυρισμοί του αυτοί φαίνονται κι από τα σχόλιά του
για την παρέμβαση των φασιστών στον αγώνα των αγροτών.

Θα μου πεις (για τις πλατείες),
ήταν εύκολο να γίνει; Κάτι παραπάνω ξέρει το ΚΚΕ (μ-λ),
που το προσπάθησε και πολλές φορές το πλήρωσε ακριβά. Το προσπάθησε όμως,
και δεν αποδέχτηκε τις κυρίαρχες συχνότητες, στις οποίες είχε συντονιστεί
μέχρι και... ο Πρετεντέρης και το Μέγκα.
Και φυσικά, εάν υπήρχε μια κατεύθυνση συνολικά από την Αριστερά
συντονισμού των πλατειών με τα σωματεία και
ογανωμένης πολιτικοσυνδικαλιστικής έκφρασης,
μη θαψίματος του κόκκινου και του σφυροδρέπανου,
μη ανοχής στον φασισμό και στα θολά, αταξικά, αντιδραστικά σύμβολα,
θα δινόταν μια άλλη πνοή στο κίνημα αυτό.
Δύσκολο βεβαίως να δοθεί, αλλά από πολλούς δεν προσπαθήθηκε καν,
για πολύ συγκεκριμένους λόγους.

Άλλος Κώστα ζαλίζει σ΄αυτό το μπλογκ.
Και δυστυχώς το κάνει με πολύ φτηνό τρόπο.

ν

Ανώνυμος είπε...

"Γι' αυτό βρήκε και η Χρυσή Αυγή και κάθε είδους φασισταριό και κάθε εθνικιστής τύπου ΕΠΑΜ έδαφος να επεμβαίνει, να περιφρουρεί το Σύνταγμα, όχι από τα ΜΑΤ αλλά από τους αμετανόητους κομματικούς παρέα με κάμποσους της αριστεράς του ενωμένου τότε ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της εξωκοινοβουλευτικής!"

σε αυτό αναφέρομαι σύντροφε v

τα εθνικά σύμβολα δεν είναι αντιδραστικά, κοσμοπολίτικες μπαρούφες είναι αυτά, μπαρούφες κυρίαρχα της αριστεράς της παλιάς πλειοψηφίας του ΣΥΡΙΖΑ (πχ Λάσκος και Μηλιός). Επίσης δεν είναι αταξικά, προσδιορίζουν το προσφορότερο πεδίο ταξικής πάλης για τους από κάτω εκτός από το πεδίο κυριαρχίας των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής και εξουσίας. Με αυτή την έννοια τα εθνικά σύμβολα είναι καπιταλιστικά αλλά στον καπιταλισμό δεν υπάρχει κεφάλαιο-εργασία στις καθαρές τους μορφές. Υπάρχει ιμπεριαλισμός και κοινωνικά μπλοκ, υπάρχει διαμεσολάβηση και μετωνυμία της αντίθεσης κεφάλαιο εργασία, υπάρχει αστική στρατηγική στην συγκυρία. Τουτέστιν το τι είναι αντιδραστικό δεν είναι τόσο απλό.

χάρισε την σημαία στην Χρυσή Αυγή αν θες, εγώ δεν το κάνω

Κώστας

Ανώνυμος είπε...

Προς αντιγειτονιες 1. Δεν ειναι σωστο να χρησιμοποιεις δικες μου φρασεις σε περιπτωσεις οου δεν ειναι καθολου ιδιες απλα υπαρχει αρωμα οτι μοιαζουν. Θα το χαρακτηριζα συνδικαλιστικου χαρακτηρα τοποθετηση. Διαφορετικο πραγμα η ασχετη συχητηση κατω απο ασχετο θεμα,και διαφορετικο μια τοποθετηση,και οχι συχητηση, για ενα θεμα που οροκυπτει μεσα αοο το ιδιο το αρθρο και μαλιστα ορμωμενις απο μια δικια του φραση.δεν ειναι εντελως διαφορετικο αλλα σε καμια περιπτωση δεν ειναι ιδιο.ειδικα οταν ο αγωνας των αγροτων συνδεετσι αμεσα με τις απαντησεις οου θα δωθουν στην φασιδτικη παρεμβαση, οπου το υοεδαφος της ποτιζεται απο τον εθνικισμο. 2. Οερι εξαρτησης κ ανεξαρτησιας: η επανασταση ορος για να φυγουν οι ιμοεριαλιστες, το ν φυγουν οι ιμοεριαλιδτες ορος για να νικησει η επαναστσση. Νσ το οω διαφορετικα. Σοσιαλισμις χωρις ανεξαρτησια ( και μαλιστα εθνικη) δεν γινεται. Ανεξαρτησια χωρις σοδιαλιδμο δεν γινεται. Αν συμφωνουμε σε συτο το σχημα, συμφωνουμε και στο οτι το τι προβαλεις καθε φορα ειναι τακτικο χητημα που φυσικα προκυοτει απο αναλυση της καθε φορα καταστασης 3.... Ως κκε μλ μιλαμε για ανεξαρτησια χωρις το εθνικη.. .. Α) γνωριζω τις αποφασεις της δυνδιασκεψης. Αρα γνωριζω και οτι συτο που περιγραφεις εδω κ στο σημειο 2 δεν ειναι ακριβες. Διοτι το χρονικο οροβαδισμα που δινεται στην ανεξαρτησια σηματοδοτει διαφορετικα πραγματα απο το "περιπου μαζι" το οποιο για μενα σημαινει το απλο οτι δεν ειμαι μαντης.... Β.- κ το πιο σημαντικο- ..και σε ορισμενες φορες δεν θα αρνηθουμε και την χρηση του ορου εθνικη αν και πλεον σοανιζει ολο και περισσοτερο". Απο αυτο το κομματι προκυοτουν ορισμενα συμπερασματα. Μαλλον δεν ειναι κ τοσο ασχετο το θεμα.Αλλα κυριως οτι οντως συμφωνεις και εσυ οτι το πιυ και ποτε χρησιμοποιηται εχει να κανει με συγκεκριμενους οαραγοντες. Αρα εμμεσα αφηνεις χωρο στο να εχει βαση μια αποψη πιυ λεει οτι πιθανη καταχρηση της μοορει να σηματοδοτει παντελως λαθεμενες θεωρησεις τακτικες η και οχι.Αλλωστε (δικαιουμαι κ εγω εναν συνδικαλισμο) η ελλατωση της χρησης της μαλλον συνηγορει στο οτι εγινε καταχρηση της. Αν οντως ειναι ετσι μηπως απουσιαζει η αυτοκριτικη που θα διελευκανει τα τι και τα γιστι και θα ανοιξει δρομο για ανωτερο εοιοεδο. Μηπως οσοι ειχαν και συνεχιζουν να επισημενουν οτι κατι τετοιο ηταν λαθος ευκαιριακου χαρακτηρα πρεπει να ακουσθουν πιο σοβαρα απι το να ριχνονται στην πυρα και να τους οροσαπτεται οτι μιλουν για ασχετα θεματα κλπ; συνεχιζεται

Ανώνυμος είπε...

4. Το οοκυτεχνειο του 73 εκτος απι την αριστερα εχει ταυτιδτει ( καλως η κακως αλλο θεμα) και με την ελκηνικη σημαια. 5. Για την αντιπαραθεση σου με τον σε υπηρεσια σχολιαστη (θα ηθελα να κανω χρηση αλλου οροσδιορισμιυ αλλα φοβαμαι μηπως αυτο σταθει αφορμη κ αιτια να κοπει το σχολιο) μαζι σου σε ολα.Αλλωστε το πολιτικο του οπορτουνιστικο στιγμα εχει δωθει ξεκαθαρα στο ορωτο σχολιο κ ας μεινουμε εκει. Η αντιπαραθεση ομως πρεπει να περασει σε αλλι επιπεδο και να μην μας καλυπτει η απαντηση στον εοαγγελματικο ρεφορμισμο/ οπορτουνισμι γιατι αυτη εχει ορια που δεν αοαντανε τιποτα περσσοτερο απο ικανοποιηση του εαυτου μας. 6. Για τους αγροτες μοιρει αυτο να σου κανει εντυοωση αλλα καλυπτομαι αοι το αρθρο. Ειναι κρισημο ζητημα ο αγωνας τους καθως και οως θα τον προδλαβει η υπολοιοη κοινωνια. Διακυβευονται πολλα πραγματα για το κινημα κ τον λαο κ το ξεκαθσρισμα των λαικων κινητοποιησεων απο την φασιστικη αλλα και την δςξια κυριως επιρροη ειναι ενα αοι αυτα κ καθολου ασχετο..... Λ.Σ. Υ Γ συνεψιζω ν γραφω αοι κινητο,θα με κανετε να μαθω σρυ για οθθανα λαθη αν κ προσεξα πολυ πολυ

Ανώνυμος είπε...

Σ. ΛΣ αν όντως πρόσεξες πάρα πολύ, και πολύ καλά δεν τα πήγες :P

Κώστας

Ανώνυμος είπε...

Θα συμφωνησουμε κ σε κατι. Το κοβω λοιπον ως την ελευση του λαπτοπ τουλαχιστον γιστι το πραγμα γινετσι επικυνδινο

Ανώνυμος είπε...

Η εθνική σημαία συμβολίζει την εθνική ενότητα απέναντι σε άλλα έθνη. Εθνική ενότητα που εκπροσωπείται από την άρχουσα τάξη.

Με το να σηκώνουν σήμερα οι εργαζόμενοι, οι αγρότες, οι φοιτητές κλπ την ελληνική σημαία δείχνουν ότι διεκδικούν και αυτοί θέση σ αυτή την ενότητα. Μόνο που η θέση τους είναι η συγκεκριμένη θέση της ταξης τους μέσα στα πλαίσια της εθνικής ενότητας.

Πως θα διαχωριστούν οι τάξεις που είναι αντικείμενο εκμετάλλευσης μέσα στα πλαίσια του έθνους; Μπορούμε να έχουμε τα ίδια σύμβολα με την αρχουσα τάξη; Κάνουμε κοινό αγώνα μαζί της; Ισως θα είχε νόημα αν είμασταν στην κύπρο ή στο κουρδιστάν, ή στην ελλάδα της γερμανικής κατοχής, ή σε μια αποικία που δεν έγινε ακόμα κυρίαρχο κράτος. Σήμερα όμως στην ελλάδα που ζούμε, όπου οι αγώνες για εθνική ολοκλήρωση εχουν τελειώσει, και έχουν δόσει ότι προοδευτικό είχαν να δόσουν, τι άλλο νόημα έχει πλέον πέρα από την αδυναμία να σταθούμε απέναντι από την άρχουσα τάξη;
Υπάρχουν βέβαια αριστερές ή "αριστερές" οργανώσεις που κλείνουν τα μάτια και ψάχνουν και εδώ μια εύκολη λύση. Για μένα πρόκειται στη πραγματικότητα για παραίτηση από κάτι που φαίνεται δύσκολο και ίσως μπορούμε να το προσπεράσουμε. Νομίζω ότι και στο πολυτεχνείο του 73 η γαλανόλευκη έκφραζε αδυναμία και μόνο αδυναμία.
Οσοι από μας έχουμε κάποια ηλικία έχουμε συνδέσει αυτό το σύμβολο με χούντες και το χωροφύλακα που έψαχνε να δει ποιος "εαμοβούλγαρος" δεν έκανε σημαιοστολισμό.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστές οι διευκρινήσεις του 10/2/16, 10:47 π.μ.
Ένα επιπλέον επιχείρημα θα μπορούσε να είναι,
ότι σε μια Ελλάδα με τόσους χιλιάδες μετανάστες/πρόσφυγες,
τους οποίους η Αριστερά θέλει (σίγουρα θα 'πρεπε να θέλει) πλάι στον αγώνα,
ένα σύμβολο σαν αυτό, μόνο διασπαστικά θα μπορούσε να λειτουργήσει
για την κοινή οργάνωση και πάλη ντόπιων και μεταναστών.

ν

Ανώνυμος είπε...


"Τα κράτη θέλουν ανεξαρτησία, τα έθνη απελευθέρωση και οι λαοί επανάσταση", έλεγε ο Μάο.

"patrio o muerte" έλεγε ο Τσε Γκεβάρα, δεν έλεγε "δεν έχουμε πατρίδα γιατί υπάρχουν εργάτες και άλλων εθνικοτήτων".

Είναι εντυπωσιακό πως περνάει ο μεταμοντερνισμός ακόμα και σε κομμουνιστικές οργανώσεις.

Όλοι εργάτες λοιπόν, η εθνική συνείδηση είναι μια παγίδα, οι εξεγερμένοι δεν έχουνε πατρίδα, το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του.

Κώστας

Ανώνυμος είπε...

Πόσο προβλέψιμη απάντηση.
Άλλο η πατρίδα, άλλο η σημαία.
Κι η πατρίδα πάντως ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ θολή έννοια είναι.
Την πατρίδα οφείλει κάθε κομμουνιστής να την βάζει σε ταξικό πρίσμα
κι όχι γενικα η καλή μας η πατρίδα (κι όλοι οι καλοί χωράνε).
Πολύ σωστά τα τσιτάτα, που παραπέμπεις,
αλλά εντελώς άσχετα με όσα αναφέρθηκαν για τη σημαία.
Οι συνδικαλιές περί αναρχικών συνθημάτων στο χώρο σου καλύτερα.

ν

Ανώνυμος είπε...

Α, είναι γνωστό ότι ο Τσε Γκεβάρα όταν έλεγε πχ "έξω οι Γιάνκηδες" αν έβλεπε μια εθνική σημαία θα απάνταγε πως είναι αστική και πρέπει να φύγει.

Κώστας

Ανώνυμος είπε...

Εξαρτάται από τις συνθήκες,
κάτω απ΄τις οποίες αυτή ανέμιζε.

ν

Ανώνυμος είπε...

μια χαρά συνθήκες είναι ο αγώνας του λαού απέναντι στην τρόικα

Κώστας

Ανώνυμος είπε...

Σαν διευκρίνηση, στο Σύνταγμα αρνείται να κατέβει η δεξιά ηγεσία του μπλόκου των Τεμπών και οι λοιπές όμοιες πολιτικά ηγεσίες ενώ κόσμος που συμμετείχε σε αυτά τα μπλόκα βλέπει ήδη την υποκρισία των ηγεσιών και ετοιμάζεται να δράσει κόντρα στην "ακομμάτιστη, αχρωμάτιστη", εθνικιστική γραμμή τους. Την παρέμβαση της αριστεράς φυσικά τη φοβούνται αυτές ακριβώς οι ηγεσίες και οι φασιστικοί κύκλοι μέσα στα μπλόκα και οι Κώστηδες που αρνούνται ότι ακόμα και από τα μικροαστικά στρώματα μπορούν να αποσπαστούν δυνάμεις στον αγώνα ενάντια στον καπιταλισμό, σιγοντάροντας το παιχνίδι των αντιδραστικών. Επίσης με ποια λογική γίνεται με τόσο ζήλο η υπεράσπιση της γαλανόλευκης, με τους συμβολισμούς που αυτή φέρει; Τέλος ποια οργάνωση δίνει τον αγώνα ενάντια στην τρόικα υπό την Ελληνική σημαία; Αν θυμάμαι καλά, ο ΣΥΡΙΖΑ, που ανέμιζαν οι ελληνικές σημαίες στις συγκεντρώσεις του ΟΧΙ το καλοκαίρι.. Αυτός ο αγώνας ενάντια στους δανειστές, είδαμε όλοι τελικά ποιον ωφέλησε: αποκλειστικά τη μερίδα της αστικής τάξης που διεκδίκησε καλύτερη θέση μέσα στο σύστημα. Συμπέρασμα, όπως γράφουν και οι προλαλήσαντες, ο λαός θα πρέπει να δώσει το δικό του αγώνα και σ αυτόν θα έχει φυσικά τη δική του σημαία. Όσο για το αν θα πάρουν τη γαλανόλευκη οι φασίστες, ας την πάρουν. Το θέμα είναι να μην πάρουν το λαό σε άλλο ένα παραμύθι διαπραγμάτευσης που και πάλι μια μερίδα της αστικής τάξης θα ωφελήσει.

Ανώνυμος είπε...

Κώστα,
τα έλεγε αυτά ο Μάο για την κίνα όταν αυτή ήταν μια μισοαποικιακή - μισοφεουδαρχική χώρα. Ενα από τα τέσσερα αστέρια στη σημαία της κίνας εξ άλλου, συμβολίζει την εθνική αστική τάξη η οποία ήταν καταπιεζόμενη τάξη στην ΚΙΝΑ ΤΟΤΕ, με αρχουσα τάξη τη φεουδαρχία και την μεταπρατική αστική τάξη. Επίσης ο μάο αναφέρεται στις χώρες του τρίτου κόσμου που τότε ακόμα δεν είχαν αποκτήσει την ανεξαρτησία τους από αγγλους, ισπανούς, πορτογάλους κλπ
Οσο για το τσε- γκεβάρα, μα φυσικά η κούβα η πατρίδα του, απειλούνταν από τους αμερικάνους και ενωμένη κάτω από το σοσιαλιστικό καθεστώς έπρεπε να αμυνθεί.
Μήπως πρέπει και μεις σήμερα ενωμένοι όλοι οι έλληνες κάτω από την ίδια σημαία να πολεμήσουμε ποιόν;
Η θέα πάντως των μπλόκων με τις γαλανόλευκες είναι απογοητευτική και δείχνει το μέγεθος της έλλειψης της αριστεράς.

ΒΚ είπε...

αληθεια στα μπλοκα των αγροτων υπαρχουν πακιστανοι και αλβανοι εργατες γης που δουλευουν στα χωραφια τους, ή τους αφησαν πισω? μη χαλασει και η σουπα της γαλανολευκης εθνικης ενοτητας με τα αφεντικουλια. κωστα στην επομενη απεργια να διαδηλωσεις μαζι με το αφεντικο σου. πατριδα ή θανατος, τι ταξικη παλη και παπαριες τωρα.

μηπως με τους μεταναστες εργατες γης θα επρεπε να ασχολουμαστε απο το να ζηταμε να διαγραφουν τα κοκκινα δανεια για αξιες μεχρι 300.000 των......"φτωχων" αγροτων? παμε καλα?

δικαιωμα οποιου θελει να παρεμβει στις γαλανολευκες και να μη θελει να τις χαρισει στους χρυσαυγιτες (το να αγαπας το ιδιο πραγμα με τους φασιστες θα επρεπε να το κοιταξει κανεις) αλλα δικαιωμα και αλλων αγωνιστων ειναι να κανουν εμετο με τη γαλανολευκη.

τι σχεση μπορει να εχει η κουβα ή ξερω γω η αγκολα του 70 με την ελλαδα που οχι μονο δεν ειναι κατεχομενη (και ως εκ τουτου δεν τιθεται θεμα κρατικης ανεξαρτησιας και εθνικης απελευθερωσης) αλλα εχει ιστορια επιθετικοτητας και επεκτατισμου σε σχεση με τουρκια, κυπρο, μακεδονια, αλβανια?

Ανώνυμος είπε...

Δεν τα έλεγε μόνο για την Κούβα ο Τσε, άσε τα σάπια. Μέχρι για την Κύπρο τα έχει πει στον ΟΗΕ, βαριέμαι να γκουγκλάρω, χωρίς σοσιαλιστικό ή σοσιαλίζον συστημα ή όπως αποτιμάει κανείς την Κούβα του Κάστρο.

Εγώ λέω να πάει η αριστερά να δείρει τον κόσμο που αγωνίζεται και κρεμάει και μια σημαία στο τρακτέρ γιατί έτσι ρε φίλε, λογαριασμό θα σου δώσει ? Θράσος, δεν έχει ανοίξει ποτέ του μαρξιστικά βιβλία και θέλει και να αγωνιστεί ! Άσε που έπαιρνε επιδοτήσεις όλα τα χρόνια, και είναι και λαμόγιο και και και, διάφορα που λέει και ο τσίπριζα. Ξεκινώντας από το ΠΣΚ στην Αθήνα πρέπει να μπουν στην θέση τους όλοι αυτοί.

Και για να το σοβαρέψω, αν οι αγρότες αρχίσουν το ξύλο στην "αριστερά" που θα τους κάνει μαγκιές και μαθηματάκι ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα ... ανεξαρτησίας στην Ελλάδα και θα ρωτάνε την αριστερά αν θα βάζουν ελληνική σημαία στο τρακτέρ, το δηλώνω ότι σε ότι με αφορά η αριστερά δεν πρέπει να παρέμβει υπέρ της "αριστεράς". Ούτε να βγάλει καταγγελία. Ίσως να βγάλει μια ανακοίνωση "και λίγες φάγατε".

Ρε τι συζητάμε σε blo του κκε μλ κιόλας. Αν υπάρχει θέμα ανεξαρτησίας στην Ελλάδα της τρόικα, που δεν νομοθετεί η Βουλή ούτε τον ΦΠΑ στο πιτόγυρο.

Εμείς θα επιμένουμε ότι στην Ελλάδα "έχουμε τα πεζούλια μας"

Κώστας

Ανώνυμος είπε...

Σε γραμμή Eucleid Tsakalwtos ο ΒΚ, οξύνεται το ταξικό μέτωπο κατά της άρχουσας τάξης των αγροτών και των υδραυλικών που δεν δινουν απόδειξη.

Και ο Eukleid Tsakalwtos ΒΚ κάτι τέτοιο θα έλεγε αν τον ρώταγες για τον πατριωτισμό. Ότι υποτάσσει την εργατική τάξη στα αφεντικά.

Κώστας

ΒΚ είπε...

τον euclid εσυ τον ψηφισες παντως στις εκλογες του γεναρη 2014 αγαπητε. αλλωστε εσυ οπως δηλωνεις σε αλλο μπλογκ δεν κανεις απεργια για να μην πεινασει το παιδι σου, ετσι οξυνεις εσυ το μετωπο εναντια στην αρχουσα ταξη. ειμαι σιγουρος αν ανατρεξω σε σχολια σου εκεινης της περιοδου θα βρω και διθυραμβους για τη μαρξιστικη του σκεψη.

θα ηθελα πολυ να καναν καμια απεργια στα χωραφια οι πακιστανοι αυτες τις μερες και να βγεις να καταγγειλεις οτι διασπανε το εθνικο μετωπο.

η κουτοπονηρια να εξισωνεις τους εργοδοτες με τους αυτοαπασχολουμενους ειναι χαρακτηριστικο ολης της αριστερας παντως, αυτα ειναι τα σκατα που εχουμε κρατησει απο τα λαικα μετωπα. δεν ειναι δικο σου προβλημα.

εσεις μπορειτε να επιμενετε για οτι σκατα πεζουλια θελετε, αλλωστε, οποιος την ειδε στη συγκεντρωση ξερει, εχετε και την κινουμενη ελληνικη σημαια, τη rachel τη makri. στα επομενα προεκλογικα σποτακια σας βαλτε στιγμιοτυπα απο τους "300", καντε ολοι τατουαζ το Λ και καμια περικεφαλαια και πατε στο συνταγμα να φωναξετε
https://www.youtube.com/watch?v=jpUVQ_z6Zcs

Ανώνυμος είπε...

Κώστα,
άλλο πράγμα το δικαίωμα των κούρδων, παλαιστίνιων κλπ να διεκδικούν δικό τους ανεξάρτητο κράτος μαζί με ένα κομμάτι ίσως της αστικής τους τάξης, και άλλο η αντιιμπεριαλιστική πάλη σε μια εξαρτημένη χώρα σαν την ελλάδα της οποίας η αστική τάξη υπάρχει χάρη στην προστασία των ιμπεριαλιστών.

Αλλο οι καραβοκύρηδες της ύδρας και των σπετσών του 18ου και του 19ου αιώνα, και άλλο η σημερινή ελληνική αστική τάξη. Με τους πρώτους ο ελληνικός λαός είχε και κοινά συμφέροντα,έστω και προσωρινά, και γι αυτό μπορούσε να μπεί και κάτω από την ίδια σημαία. Με την σημερινή αστική τάξη (την κυρίαρχη άρχουσα τάξη, όχι τον μικροαστό που σήμερα καταστρέφεται και αυτός) ο ελληνικός λαός είναι σε όλα απέναντι. Δεν μπορεί να έχει την ίδια σημαία.

Ο σύριζα μέσα στα αδιέξοδά του παρουσιάζει τον αγροτικο ξεσηκωμό υποκινούμενο από ακροδεξιούς, όχι για να προστατέψη τους αγρότες, αλλά για να αβαντάρει τους ακροδεξιούς( χρυσαυγίτες, ΕΠΑΜίτες, αγροτοπατέρες της ΝΔ) να διασπάσουν και να αποπροσανατολίσουν τους αγρότες. Είναι η μόνη του ελπίδα να κρατηθεί καπως πολιτικά.
Ομως αν δούμε τις πολιτικές δυνάμεις που συναντά σήμερα γύρω του ο αγρότης που ξεσηκώνετε ο κίνδυνος να καπελωθεί ένα μεγάλο κομμάτι του από ακροδεξιούς διαφόρων αποχρώσεων δεν πρέπει να υποτιμηθεί νομίζω.
Αυτό που συνέβει το 2011 στη πάνω πλατεία στο σύνταγμα, δεν εκτιμήθηκε σωστά τότε και καλό θάναι να μην επαναληφθεί. Το να κάνουμε πως δεν βλέπουμε το πρόβλημα δεν είναι λύση.

(ο ίδιος με τον 10-2-16 10:47πμ, 10:10μμ -συγγνώμη δεν έβαλα κάποιο ψευδώνυμο)
Γιώργος

Ανώνυμος είπε...

Γιώργο δεν είπα εγώ για συμμαχία με καμία αστική τάξη, μερίδα της κλπ αλλά για ευνοϊκότερο πεδίο ταξικής πάλης. Και για το δικαίωμα του λαού να αγωνίζεται χωρίς να του κουνάνε το δάχτυλο οι αυτόκλητοι σωτήρες του. Χωρίς να τρέχει η αριστερά να τον "δώσει" στις συκοφαντίες και του ακραίου κέντρου. ¨Οχι τόσο εύκολα, όχι χωρίς μάχη, ποτέ χωρίς μάχη.

ΒΚ σήμερα το πρωί το "είδες" αυτό ? Αν έλεγα δηλ τις βλακείες τις δικές σου του στυλ "μίσος ταξικό, ξεφτίλες πατριώτες" δεν θα πείραζε ?

Το συμπέρασμα είναι ότι απλά ρίχνεις λάσπη επί προσωπικού. Ότι μπορεί ο καθένας

Κώστας

Ανώνυμος είπε...

Ο κάποιος Κώστας μου φαίνεται μυρίστηκε πάλι εκλογές και βγήκε για παρέμβαση στο ιντερνετ. χαχα

Ανώνυμος είπε...

Όπως θα καταλάβετε από την απουσία των (πάρα) πολλών λαθών, έχω πληκτρολόγιο. Συγνώμη που θα σας κουράσω αλλά επειδή αυτά που έγραψα ήταν δυσανάγνωστα και επειδή δεν πήρα απάντηση από τον Αντίσταση στις γειτονιές θα τα συνοψίσω (εκ νέου)
H λύση δεν είναι η διάλυση αλλά η διάχυση στις μάζες. Πρέπει να αποδέχεσαι τον απλό κόσμο, γιατί επί της ουσίας είσαι κομμάτι του, ακόμα και όταν τον θεωρείς πιο πίσω πολιτικά, μαζί με τα σύμβολά του. Ακριβώς γιατί ταξικά δεν είναι πιο πίσω, ακριβώς γιατί είναι το υποκείμενο, ή τμήμα του υποκειμένου. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι δέχεσαι. Αποδέχεσαι. Δηλαδή δίνεις μάχη πολιτική για τον πείσεις να τα αναβαθμίσει ή και να τα αλλάξει πλήρως. Αλλιώς δεν έχει νόημα να υπάρχεις. Έτσι και προφανώς δεν αποδέχεσαι συνειδητές απόπειρες κάποιων να τον κρατήσουν στο επίπεδο που βρίσκεται πολιτικά, ή και να τον πάνε ακόμα πιο πίσω. Είτε αυτές γίνονται συνειδητά από πολιτικούς χώρους, είτε ασυνείδητα, είτα και τα δύο. Έτσι είναι λανθασμένη η αναπαραγωγή σχημάτων τα οποία δίνουν προσωρινό διαβατήριο στην επαφή μαζί του επειδή του είναι πιο οικία μέσω φυσικά συστημικής παρέμβασης. Εν τέλει οδηγούν ή σε αφομοίωση στο νόημα που το σύστημα τους έχει προσδώσει, ή "σε ένα φλερτ που κράτησε λίγο".
Με βάση το τμήμα του κειμένου για την σημαία με το οποίο συμφωνώ, και ακριβώς επειδή η σημαία δεν είναι κάτι γενικά κακό ή καλό αλλά ενα σύμβολο που νοηματοδοτείται ανάλογα των καταστάσεων, διατύπωσα την απορία για το πως είναι δυνατόν το πρόταγμα, σύνθημα, της εθνικής ανεξαρτησίας να χρησιμοποιήθηκε επί μία περίοδο άκριτα. Δηλαδή χωρίς να μελετώνται οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονταν η χρήση του. Αντίθετα αντι να μελετιόνταν οι συγκεκριμένες συνθήκες και να αναλύονταν συγκεκριμένα για να εξαχθεί συμπέρασμα για το προοδευτικό η όχι της κάθε φορά χρήσης της, χρησιμοποιήθηκε συχνά σαν στολίδι σε δέντρο σε δάσος;
Γιατί ρωτώ του κκε μλ και όχι τους υπόλοιπους ? Μα πρώτον επειδή γράφω στο συγκεκριμένο μπλοκ, αλλά κύρια γιατί η απάντηση για τα όσα γράφει ο αντιγειτονιές για αυτά που διαδραματίστηκαν στο σύνταγμα κλπ με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο. Έτσι πέραν από τα άλλα που μπορεί να προκύπτουν από την πρόταση αυτή, ας μείνω στο απλό. Από τους άλλους της αριστεράς δεν έχω ιδιαίτερες απαιτήσεις...
Σε σχέση με την απάντηση που πήρα : δεν είναι και πολύ εντάξει γνώρισμα να χρησιμοποιούνται σε μια απάντηση φράσεις του ερωτώντα όταν οι περιπτώσεις δεν είναι ίδιες. Θα το χαρακτήριζα έως και συνδικαλιστικού χαρακτήρα τοποθέτηση, και αν όχι ? τουλάχιστον αρχή αποφυγής δοσίματος απάντησης. Το θέμα προκύπτει μέσα από το ίδιο το άρθρο, ο αγώνας των αγροτών συνδέεται και με τις απαντήσεις που θα δοθούν στην φασιστική παρέμβαση, όπου το υπέδαφός της ποτίζεται απο τον εθνικισμό. Κατανοώ βέβαια ότι το ερώτημα μου έχει προεκτάσεις και ότι ακουμπάει και άλλες καταστάσεις (δεν το παίζω χαζός) αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ούτε το πως αυτό στοιχειοθετεί τον χαρακτηρισμό "άσχετο", ούτε τι φόβος πρέπει να υπάρχει γύρω από αυτό.
Περί εξάρτησης κ ανεξαρτησίας: η επανάσταση όρος για να φύγουν οι ιμπεριαλιστές, το να φύγουν οι ιμπεριαλιστές όρος για να νικήσει η επανάσταση. Να το πω διαφορετικά. Σοσιαλισμός χωρίς ανεξαρτησία (και μάλιστα εθνική) δεν γίνεται. Ανεξαρτησία χωρίς σοσιαλισμό δεν γίνεται. Αν συμφωνούμε χοντρικά σε αυτό το χοντρικό σχήμα, συμφωνούμε και στο ότι το τι προβάλεις κάθε φορά είναι τακτικό ζήτημα που φυσικά προκύπτει απο ανάλυση της κάθε φορά κατάστασης. Να προσδιορίσω συγκεκριμένα, μια φοιτητική προκήρυξη που αναγράφει το εθνική ανεξαρτησία, δεν είναι λιγότερο προκήρυξη ζύμωσης, και όχι συγκεκριμένου αιτήματος, από μια που αναγράφει παλεύουμε για σοσιαλισμό. Γιατί λοιπόν να γίνεται επιλογή του πρώτου και όχι του δεύτερου που είναι και ο ουσιαστικός στόχος ? Έχω διάφορες απαντήσεις, αλλά ας αρκεστώ στην απάντηση που θα δώσει αυτός που ρωτιέται.

Ανώνυμος είπε...

"Ως κκε μλ μιλάμε για ανεξαρτησία χωρίς το εθνική"
Α) γνωρίζω τις αποφάσεις της συνδιάσκεψης. Αρα γνωρίζω και ότι αυτό που περιγράφεις δεν είναι ακριβές. Διότι το χρονικό προβάδισμα που δίνεται στην ανεξαρτησία σηματοδοτεί διαφορετικά πράγματα απο το "περίπου μαζί".
Β)- κ το πιο σημαντικό- "και σε ορισμένες φορές δεν θα αρνηθούμε και την χρήση του όρου εθνική αν και πλέον σπανίζει όλο και περισσότερο"
Προκύπτουν ορισμένα συμπεράσματα. Κυρίως ότι όντως συμφωνείς ότι "το που και πότε" χρησιμοποιείται έχει να κάνει με συγκεκριμένους παράγοντες. Αρα έμμεσα αφήνεις χώρο στο να έχει βάση η άποψη που λέει ότι πιθανή κατάχρησή της μπορεί να σηματοδοτεί λαθεμένες θεωρήσεις, τακτικές (ή και όχι μόνο τακτικές).
Άλλωστε (δικαιούμαι κ εγώ έναν συνδικαλισμό) η ελάττωση της χρήσης της μάλλον συνηγορεί στο ότι έγινε κατάχρηση της. Επειδή εγώ θεωρώ ότι έτσι έγινε, θεωρώ επίσης ότι απουσιάζει η αυτοκριτική που θα διαλευκάνει "τα τι και τα γιατί", και θα οδηγήσει στο να ακουστούν πιο σοβαρά φωνές που είχαν, και συνεχίζουν, επισημάνει ότι κάτι τέτοιο ήταν λάθος ευκαιριακού χαρακτήρα, αντί "να ρίχνονται στην πυρά" και να τους προσάπτεται ότι μιλούν για άσχετα θέματα.
Σε όλα τα προηγούμενα η απάντηση δεν δόθηκε. Κακό πράγμα αυτό, ελπίζω να μην είναι συνήθειο. Ίσως να φταίει το ότι είχα 10 λάθη σε κάθε πρόταση. Πλέον δεν έχω.
Το πολυτεχνείο του 73 εκτός από την αριστερά έχει ταυτιστεί ( καλώς η κακώς άλλο θέμα) και με την ελληνική σημαία. Και απαντά ο 10/2/16, 10:47 π.μ. "Νομίζω ότι και στο πολυτεχνείο του 73 η γαλανόλευκη έκφραζε αδυναμία και μόνο αδυναμία." Παρότι διαφωνώ είναι μια ουσιαστική απάντηση. Τι σημαίνει άραγε έκφραζε αδυναμία ? Το έκφραζε αδυναμία είναι μια έκφραση που αναγκαστικά περιγράφει κάτι λάθος ? Σε καμία περίπτωση. Η Ν.Ε.Π. αδυναμία εξέφραζε. Ήταν όμως η σωστή επιλογή που διασφάλιζε τους όρους πάνω στους οποίους θα αναπτυχθεί ο σοσιαλισμός. Η Βάρκιζα, Καζέρτα και ο Λίβανος αδυναμία εξέφραζαν. Ήταν όμως οι ταφόπλακες ενός ολόκληρου λαού. Αδυναμία λέει ο καθένας από την οποιαδήποτε μεριά και "καθαρίσαμε". Δεν ξέρω τις συνθήκες του Νοέμβρη. Αλλά νομίζω ότι αυτό που θα πω είναι πλήρως κατανοητό. Αν η αδυναμία αυτή ήταν όρος για να πραγματοποιηθεί η ηρωικότερη/ιστορικότερη στιγμή του λαού μας μετά το 3ο αντάρτικο, τότε δεν ήταν αδυναμία αλλά δύναμη. Η ταύτιση της διαδικασίας με την αριστερά δείχνει ότι αυτή είχε επικρατήσει πάνω στο ορισμό που θα δοθεί στην σημαία σε βαθμό τέτοιο που να γίνει ότι έγινε (ούτε παραπάνω, ούτε λιγότερο). Και έτσι λοιπόν έρχομαι στο προκείμενο. Όταν ελέγχεις κάποιες έστω πλευρές του πλαισίου μπορείς να νοηματοδοτήσεις εσύ τα σύμβολα. Όταν δεν ελέγχεις καμία πλευρά τα σύμβολα νοηματοδοτούν εσένα....

Ανώνυμος είπε...

Για τους αγρότες, μπορεί αυτο να κάνει εντύπωση αλλά, καλύπτομαι από το άρθρο. Αυτό δεν ισχύει πλέον γιατί υπάρχουν νέες εξελίξεις. Το ξαναβάζω όμως για να τονίσω ότι ΙΣΧΥΕΙ (όταν γράφτηκε) και ότι μπορώ να γράφω σε κάτι που είτε θα με προβληματίζει, είτε θα θεωρώ πως έχω κάτι να προσθέσω.
"Σήμερα όμως στην ελλάδα που ζούμε, όπου οι αγώνες για εθνική ολοκλήρωση εχουν τελειώσει" Άλλο πράγμα η εθνική ολοκλήρωση, άλλο η εθνική ανεξαρτησία, το πρώτο βάζει (και ταυτίζεται) με το πρόσταγμα της εθνικής απελευθέρωσης.
" Όλοι εργάτες λοιπόν, η εθνική συνείδηση είναι μια παγίδα, οι εξεγερμένοι δεν έχουνε πατρίδα, το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του." Οι εργάτες προφανώς και έχουνε πατρίδα, αν κάποιος δεν είναι εργάτης δικαίωμά του, το να μιλάει όμως στο όνομα των εργατών αναπαράγοντας αναρχοχαρούμενα εφηβικά ποιηματάκια, είναι χωρίς την άδεια των εργατών. Ο Άρης λέει πολύ καλά τι είναι η πατρίδα για τους εργάτες, και τι είναι το κέρδος για τους κεφαλαιοκράτες. Ο προλετάριος δεν έχει άλλον τόπο να οικοδομήσει τον κόσμο του. Ο κεφαλαιοκράτης έχει την γη ολάκερη στην οποία μπορεί να βρίσκεται ανάλογα την ώρα κάνοντας χρήση του ιδιωτικού του τζετ. Το κεφάλαιο είναι αυτό που δεν έχει πατρίδα. Αυτό που έχει το κεφάλαιο είναι εθνική βάση της έδρας της ανάπτυξής του, ακόμα και αν σαν καρκίνωμα αναπτύσσεται σε άλλους τόπους.
"Την πατρίδα οφείλει κάθε κομμουνιστής να την βάζει σε ταξικό πρίσμα κι όχι γενικα η καλή μας η πατρίδα (κι όλοι οι καλοί χωράνε)." Πόσο σωστό. " Ο σύριζα μέσα στα αδιέξοδά του παρουσιάζει τον αγροτικο ξεσηκωμό υποκινούμενο από ακροδεξιούς, όχι για να προστατέψη τους αγρότες, αλλά για να αβαντάρει τους ακροδεξιούς( χρυσαυγίτες, ΕΠΑΜίτες, αγροτοπατέρες της ΝΔ) να διασπάσουν και να αποπροσανατολίσουν τους αγρότες." Το ίδιο.
"τα έλεγε αυτά ο Μάο για την κίνα όταν αυτή ήταν μια μισοαποικιακή - μισοφεουδαρχική χώρα..... Επίσης ο μάο αναφέρεται στις χώρες του τρίτου κόσμου που τότε ακόμα δεν είχαν αποκτήσει την ανεξαρτησία τους από αγγλους, ισπανούς, πορτογάλους κλπ" Δεν σε ξέρω φίλε των 10/2/16, 10:10 μ.μ. και δεν ξέρω και το πολιτικό σου σκεπτικό, αλλά είναι εκπληκτικό, αν είναι σύμπτωση, το πως αυτό που λες το έχω πει με τα ίδια λόγια στην ίδια σειρά... (εκτός από αυτό με το άστρο στην σημαία, μιας και δεν το ήξερα....
Τέλος αν υπήρχε κάποιος λόγος που στεναχωριέμαι για την επιλογή μου να τα γράψω όλα αυτά θα ήταν ότι τα σχόλια δεν θα έκλειναν με το σχόλιο που κλείνουν. Αλλά αυτό μπορεί να διορθωθεί, και θα διορθωθεί
Ο κάποιος Κώστας μου φαίνεται μυρίστηκε πάλι εκλογές και βγήκε για παρέμβαση στο ιντερνετ. χαχα
Λ.Σ.